کارخانه ایران خودرو در آذربایجان راه اندازی می شود

پرشین خودرو: سایت تولید محصولات ایران خودرو در جمهوری آذربایجان با ظرفیت اسمی سالانه 10 هزار دستگاه به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پرشین خودرو، در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس تولید شود. همچنین، محصولات تولیدی در سایت آذربایجان، به كشورهای مشترك المنافع (شوروی سابق) كه قراردادهای ترجیحی میان آن ها اجرا می شود، صادر خواهند شد.

براساس این گزارش، با توافق صورت گرفته، شركت مشتركی میان ایران خودرو و بخش خصوصی آذربایجان تاسیس شد كه طرف آذری سهم 75درصدی سرمایه گذاری مشترك را تامین كرده است. سهم گروه صنعتی ایران خودرو 25 درصد و فقط شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

برمبنای این گزارش، خط تولید محصولات ایران خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در فاز ابتدایی با ظرفیت تولید سالانه 6 هزار دستگاه آغاز به کار خواهد کرد که با توسعه، ظرفیت آن به 10 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

ارسال نخستین محموله تجهیزات خط تولید

همچنین نخستین محموله صادراتی شركت تام در راستای تجهیز سایت خودروسازی ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان (نفت چاله) به این كشور ارسال شد.این محموله شامل چهار تریلی حاوی تجهیزات كنار خطی، اسكیدهای خط تریم و برخی اقلام دیگر بود که در سایت پروژه تحویل شد.

با توجه به اهمیت این پروژه به لحاظ صادراتی برای ایران‌خودرو، تمامی فرآیندهای كاری در بخش‌های مختلف آن به طور ویژه و متمركز از سوی تام ایران خودرو در حال پی‌گیری است؛ به گونه‌ای كه این پروژه صادراتی، پس از ابلاغ به تام از ابتدای مهرماه تاكنون حدود 53درصد پیشرفت فیزیكی داشته و مقرر شده عملیات تامین تجهیزات خط، لجستیك نصب و راه‌اندازی از سوی تام انجام شود.

لازم به ذکر است، ارسال دومین محموله صادراتی نیز به زودی انجام خواهد شد و پس از ترخیص و تحویل در محل پروژه، نصب و راه‌اندازی از سوی كارشناسان تام به انجام خواهد رسید.

این پروژه در زمینی به مساحت 68هزار متر مربع و در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان در كنار دریای خزر احداث می شود.

کد خبر 89911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha