کد خبر 89949
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
هند، عامل سقوط بیت‌کوین

پرشین خودرو: تاکنون در هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا مقررات خاصی برای استفاده از ارزهای مجازی وضع نشده است. این در حالی است که این کشور در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای مجازی در دنیا است. گفته می شود که ۱۰ درصد از مجموع معاملات واقع شده بر روی بیت کوین در هند انجام می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازبرترین ها، وزارت امور مالی هند اذعان کرد که این کشور ارزهای مجازی را به عنوان پول قابل پرداخت محسوب نمی کند و تمام اقدامات لازم را برای حذف استفاده از اموال مجازی اتحاذ خواهد کرد.

تاکنون در هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا مقررات خاصی برای استفاده از ارزهای مجازی وضع نشده است. این در حالی است که این کشور در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای مجازی در دنیا است. گفته می شود که ۱۰ درصد از مجموع معاملات واقع شده بر روی بیت کوین در هند انجام می گیرد.

به گفته ی مونیش پاندا یکی از حقوقدانان هند:

    در حال حاضر دولت هند یا قانونی جدید وضع می کند و یا قوانین موجود را اصلاح خواهد کرد تا مطمئن شود که هر نوع معامله و مبادله ی تجاری با ارز های مجازی غیر قانونی است و نهادها و اشخاص نقض کننده ی مقررات مجازات خواهند شد”. وی افزوده است که ”باید صبر کنیم و ببینیم که ساختار نهایی قانون جدید چگونه خواهد بود.

باید خاطر نشان کرد که سال گذشته وزارت امور مالی هند اعلام کرده بود که استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی نوعی ”سرمایه گذاری متقلبانه” است که به موجب آن به جای وجود یک نظام تولید سود منصفانه و عادلانه، سرمایه گذاران قدیمی تر این ارز تنها با ورود سرمایه گذاران جدید به سود دست می یابند. به گفته ی این وزارتخانه، بیت کوین می تواند سرمایه گذاران را با نابودی ناگهانی اموالی که به سختی به دست آورده اند مواجه کند. پیش تر از این نیز بانک های هند در خصوص بیت کوین اقداماتی سخت گیرانه اتخاذ کرده بودند و هر نوع نقل و انتقال مالی در مورد بیت کوین را به شدت تحت نظر گرفته بودند.

کد خبر 89949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha