کد خبر 89988
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
فردا طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می شود

پرشین خودرو: مدیرکل محیط زیست استان تهران اعلام کرد: فردا به دلیل آلودگی هوا مدارس ابتدایی تعطیل است، فعالیت معادن شن و ماسه متوقف خواهد بود و طرح زوج و فرد از درب منازل هم اجرا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، وقوع پدیده وارونگی دما در تهران و افزایش غلظت آلاینده ها ی هوا و پیش بینی شرایط پایداری جوی از سوی هواشناسی منجر شد تا صبح امروز ١٥ بهمن ماه موضوع شرایط ویژه آلودگی هوا به عنوان یکی از دستور کارهای فوری کارگروه هفتگی کاهش آلودگی هوای تهران قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در خصوص مصوبات این جلسه که به ریاست استاندار تهران در محل فرمانداری ری برگزار شد گفت: بر اساس تصمیم اعضای کارگروه کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس استان به جز شهرستانهای پردیس، فیروزکوه و دماوند برای فردا تعطیل خواهد بود.

کیومرث کلانتری اعلام کرد: اجرای طرح تردد زوج و فرد از درب منزل و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.

کلانتری افزود: ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، آسفالت وسیمان و توقف فعالیت‌های آلاینده برای فردا نیز به تصویب رسید.

دبیر کارگروه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا استان تهران با بیان اینکه این تصمیمات به منظور پیش بینی اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش احتمالی آلودگی هوا در روزهای آینده اتخاذ شد، گفت: مقرر شد اورژانس تهران آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور از دیگر موضوعات مورد تصویب در این جلسه بود.

کلانتری با اعلام ممنوعیت ورود کامیون ها برای امشب، یادآور شد: تردد هرگونه وسائل نقلیه سنگین دود زا، فرسوده و فاقد معاینه فنی به شهر تهران تا اول اسفند ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست تا از هرگونه تردد غیرضروری در شهر پرهیز کنند.

کد خبر 89988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha