کد خبر 90014
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۲

پرشین خودرو: فیزیک اخترشناسان دانشگاه اوکلاهما با کمک روش «میکرولنزینگ» وجود سیارات خارج از کهکشان راه شیری را تایید کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، محققان با استفاده از روش میکرولنزینگ برای نخستین بار سیاراتی خارج از کهکشان راه شیری کشف کردند.

 
سیارات خارج از منظومه شمسی کشف شد


فیزیک اخترشناسان دانشگاه اوکلاهما با کمک روش «میکرولنزینگ» وجود سیارات خارج از کهکشان راه شیری را تایید کردند.

طبق یافته های آنان، خارج کهکشان راه شیری، در کهکشانی به نام RXJ۱۱۳۱-۱۲۳۱ سیاره هایی متعدد با اندازه هایی معادل ماه تا مشتری وجود دارند.

یافته های تحقیق به تازگی منتشر شده و تصویر همراه آن نشان دهنده کهکشانی در محاصره چهار اختروش است. علاوه بر آن به نظر می رسد برخلاف منظومه شمسی، این سیارات دور ستاره ای نمی چرخند بلکه به طور آزادانه در فاصله ای دور از کهکشان  سرگردان هستند.

شینیو دای استاد دانشگاه اوکلاهما می گوید: ما از این کشف شگفت زده شدیم. این نخستین باری است که سیاراتی خارج از کهکشان راه شیری کشف می شوند. این سیارات کوچک با روش میکرولنزینگ کشف شده اند.

انیشتین معتقد بود ستاره شناسان می توانند با استفاده از روش میکرولنزینگ اشیای دوردست را مشاهده کنند. در این روش از گرانش ستاره هایی استفاده می شود که بین این اشیای فضایی و زمین وجود دارد.  

درهرحال فیزیک اخترشناسان با بررسی مشاهدات تلسکوپ فضایی Chandray X-ray متعلق به ناسا به این اکتشافات دست یافتند. درمرحله بعد آنها نتایج را با کمک مرکز ابرکامپیوتر دانشگاه اوکلاهما تحلیل کردند.

ادواردو گوراس  یکی از محققان این دانشگاه می گوید: این کهکشان ۳.۸ میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد. جالب آنکه این سیارات را به هیچ وجه حتی با استفاده از بهترین تلسکوپها نمی توان به طور مستقیم دید.

کد خبر 90014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha