کد خبر 90029
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
تخم مرغ‌های وارداتی‌ فاسد شد

پرشین خودرو: یک مقام مسئول با بیان اینکه با وجود معدوم شدن ٢٢ میلیون مرغ دولت نمی تواند تولیدکنندگان را مجبور کند که تخم مرغ را ارزان بفروشند،گفت:تاریخ انقضای بخشی از تخم مرغ های وارداتی گذشته بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، یک مقام مسئول با بیان اینکه با وجود معدوم شدن ٢٢ میلیون مرغ دولت نمی تواند تولیدکنندگان را مجبور کند که تخم مرغ را ارزان بفروشند،گفت:تاریخ انقضای بخشی از تخم مرغ های وارداتی گذشته بود.

ناصر نبی پور با بیان اینکه آنفلوانزا در کشور همچنان می تازد، اظهارداشت: برخی استان ها هم که بیماری شیوع پیدا نمی کند، به این دلیل است که آنجا دیگر مرغی نیست که بیمار شود.

وی اضافه کرد: روز گذشته از حدود ١٦ واحد مرغداری باقی مانده در استان تهران ٤ واحد درگیر این بیماری بودند؛ شرایط در استان قم وحشتناک و در اصفهان نیز شدت درگیری زیاد است.

به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران استان های سمنان و خراسان رضوی هنوز درگیر این بیماری نشده اند.

نبی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار طی روزهای اخیر؛ اظهارداشت: متاسفانه دولت فکر می کند همه چیز را می تواند به زور حل کند؛ زمانی که عرضه کم است و حدود ٢٢ تا ٢٣ میلیون قطعه مرغ معدوم شده مرغدار نمی تواند تخم مرغ تولیدی خود را کیلویی ٥٣٠٠ تومان بفروشد؛ چون تولیدکنندگان نمی دانند واحدهای آنان تا چه زمانی پا برجاست؟

وی افزود: به عنوان مثال واحدی در تهران بوده که یک روز بخاطر اینکه تخم مرغ را گران تر از ٥٣٠٠ تومان فروخته جریمه شده و فردای همان روز به دلیل گسترش شیوع بیماری مجبور به معدوم سازی مرغ های خود شده است.

نبی پور تصریح کرد: مسئولان باید مردم را توجیه کنند و صادقانه به آنان بگویند که دلیل گرانی تخم مرغ چیست؛ نه اینکه بیشتر باعث تحریک مردم شوند.

وی با اشاره به اینکه واردات با دلار حدود ٥٠٠٠ تومانی به صرفه نیست، افزود: بخشی از تخم مرغ های وارداتی به کشور نیز تا وارد و توزیع شوند؛ تاریخ شان گذشته بود.

وی ادامه داد: بنابراین واردات توجیهی ندارد و تولیدکنندگان نیز به هر طریقی دلشان می خواهند تولید خود را ادامه دهند.

کد خبر 90029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha