استفاده از هواپیماهای مجهز به فناوری شناسایی صورت در المپیک

پرشین خودرو: مقامات کره جنوبی قصد دارند برای حفظ امنیت المپیک زمستانی از هواپیماهای مجهز به فناوری شناسایی صورت و پهپادهای هوشمندی استفاده کنند که هواپیماهای بی سرنشین ناشناس را به دام می اندازند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از انگجت، مقامات کره جنوبی قصد دارند اقدامات امنیتی فناورانه ای برای المپیک زمستانی به کار گیرند. این اقدامات شامل استفاده از پهپادهایی است که هواپیماهای بی سرنشین ناشناس دیگر را به دام می اندازند و یک هواپیمای تاکتیکی که مجهز به فناوری شناسایی صورت است.

پهپادهای به کارگرفته شده در این رویداد ورزشی به پهپادهای ناشناس اجازه نمی دهند به مکان های برگزاری نزدیک شوند. روش آنها نیز جالب است؛ پهپادهای امنیتی مذکور روی هر هواپیمای بی سرنشینی که در رادار تیم امنیتی وارد شود، تور می اندازند.

گروه امنیتی و ضدتروریسم المپیک پیونگ چانگ بیش از عکاسان غیرمجاز نگران آن است که تروریست ها با استفاده از پهپاد در ورزشگاه ها بمب گذاری کنند. در حقیقت حتی اعضای این گروه آموزش های لازم دیده اند تا به پهپادها در آسمان شلیک کنند.

علاوه بر این پهپادها از نوعی هواپیمای تاکتیکی برای تمرکز در محیط های ورزشگاه ها استفاده می شود. این هواپیما مجهز به دوربین های مدار بسته با کیفیت بالا و قابلیت شناسایی صورت است. به این ترتیب گروه امنیتی می تواند از ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری هر رویدادی را رصد کند. اگر این هواپیماها تهدیدی را رصد کنند، نیروی امنیتی به منطقه فرستاده می شود.

جالب آنکه گروه امنیتی به این موارد بسنده نکرده و ورزشگاه ها با چند دوربین مدار بسته با قابلیت ردیابی حرکات نیز رصد می شوند. در کنار آن نیروهای امنیتی سه خودروی جستجو مجهز به اشعه ایکس در اختیار دارند. این خودروها افراد یا هرگونه اسلحه پنهان در خودروهای ورودی به ورزشگاه را رصد می کنند.

کد خبر 90060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha