کد خبر 90065
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کاهش عوارض واردات خودرو در دستور کار مجلس

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی  اظهار کرد: با توجه به پرونده مربوط به خودرو که در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح بود و ایراداتی که در واردات و تولید خودرو وجود دارد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و همچنین پس از مصوبه دولت برای افزایش عوارض واردات خودرو، نیاز به قانونگذاری در این زمینه احساس شد. بر همین اساس من و آقای حسین‌زاده طرحی را در این زمینه با عنوان تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای وارداتی و ساماندهی بازار خودرو تهیه کردیم.

وی افزود: متاسفانه در اثر عدم نظارت بر بازار خودرو شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در این حوزه بودیم. همچنین افزایش قیمت خودروهای وارداتی موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌شود. ضمن اینکه مشکلاتی در صنایع داخلی وجود دارد و ما توسعه چندانی در صنعت خودرو نمی‌بینیم که علتش انحصاری بودن این صنعت است و تا نظارتی در این زمینه وجود نداشته باشد همچنان تا سال‌های آینده شاهد مشکلاتی در این حوزه خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: ما این طرح را در قالب یک ماده واحده و هفت تبصره مطرح کردیم و ۲۱۷ نماینده آن را امضا کردند که این نشان دهنده گلایه‌مندی نمایندگان از وضعیت بازار خودرو است و ضرورت قانونگذاری در این زمینه است که این طرح به زودی به هیات رییسه مجلس ارائه خواهد شد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: دولت حقوق ورودی خودروهای وارداتی را از ۱۵ تا ۶۱ درصد تعیین کرده و این رشد نگران‌کننده است و توجیهی ندارد اما در طرحی که قرار است در مجلس مطرح شود پیشنهاد کاهش عوارض ورودی مطرح شده به نحوی که حداکثر عوارض برای واردات خودرو ۵۵ درصد باشد. در واقع پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی در طی چند سال بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد تا فضای رقابتی در حوزه خودرو ایجاد شود و دولت زیرساخت‌ها را برای ورود فناوری خودروسازی مهیا کند تا نهایتا کمکی به حوزه اشتغال و صادرات شود.

کد خبر 90065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha