آغاز تردد خودروهای سواری از مرز باشماق مریوان به عراق

پرشین خودرو: فرماندار مریوان گفت: همزمان با پنجمین روز از دهه فجر امکان تردد (ورود و خروج) خودروهای سواری ایرانی و عراقی از مرز باشماق این شهرستان فراهم شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد شفیعی  با بیان اینکه تردد خودروهای سواری در این مرز از فروردین سال جاری به علت کمبود برخی تجهیزات متوقف شده بود، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز هم اکنون از سوی بخش خصوصی تامین و نصب شده تا تردد خودروها به سهولت انجام شود.
به گفته وی، تردد خودروها از چند روز گذشته به صورت آزمایشی آغاز شده بود و پس از رفع مشکلات جزیی امروز 16 بهمن همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر به صورت دائمی این امکان فراهم شد.
وی افزود: پیش از این خودروهای سواری برای تردد بین 2 کشور عراق و ایران از مرز پرویزخان قصرشیرین استفاده می کردند که با راه اندازی این امکان در مرز باشماق، رانندگان و مسافران می توانند با کاپوتاژ خودروهای شخصی خود و دریافت پلاک بین المللی از این مرز نیز تردد کنند.
شفیعی تاکید کرد: تمام اقدامات مربوط به کاپوتاژ خودروها در مرز باشماق توسط بخش خصوصی زیر نظر گمرک و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.
مرز رسمی باشماق در 15 کیلومتری شهر مریوان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است و در سال 86 به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد.
شهرستان مرزی مریوان در 130 کیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.

کد خبر 90101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    1 0
    هزینه ورود ماشین مسافران عراقی به ایران برای یک ماه چقدر است .با تشکر
  • علیرضا مظلومی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    هزینه ورود ماشین مسافران عراقی به ایران برای یک ماه چقدر میباشد با تشکر