تصاویر جاسوسی از خودروی جدید سایپا در هند منتشر شد!

پرشین خودرو: وب‌سایتی هندی، تصاویری از یک محصول ناشناخته منتشر کرده است که لوگوی سایپا دارد. این خودرو، احتمالا مدل جدیدی است که با همکاری گروه خودروسازی رنو هندوستان، مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، خودروسازان فرانسوی، از دیرباز در ایران حضور داشته‌اند و پس از برجام، سرمایه‌گذاری بیشتری در کشورمان انجام داده‌اند. ایران، بزرگ‌ترین بازار خودروی خاورمیانه است و با توجه به ممنوعیت ورود محصولات آمریکایی در کنار شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، جذابیت زیادی برای برندهای خارجی دارد.

saipa india concept

سایت هندی روشلاین، در گزارشی کوتاه به خودروی دارای لوگوی سایپا در این کشور پرداخته است. این محصول که با استتار بدنه و در حال تردد روی تریلر دیده شده است، به احتمال فراوان با همکاری شاخه‌ی هندوستان شرکت رنو طراحی می‌شود. روز گذشته، خبر از احتمال توقف تولید خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو در گروه خودروسازی سایپا دادیم و اینکه محصولی مشابه آن‌ها در میان تولیدات داخلی دیده نمی‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که محصول جدید سایپا در هندوستان، گزینه‌ی مناسبی برای بازار ایران باشد.

saipa india concept

تصاویر مربوط به این خودرو، در جاده‌ی منتهی به شهر شانای (Chennai) هند دیده شده است که در شرق این کشور و بسیار نزدیک به RNTBCI (مرکز فناوری و تجاری گروه رنو نیسان هندوستان) قرار دارد. محصول فوق، احتمالا از شاسی و پلت‌فرم یکی از خودروهای اقتصادی رنو، مثل سیمبل، داستر یا کوئید استفاده می‌کند و برخلاف پیش‌داوری‌های بعضی سایت‌های داخلی، بعید است که مشابهت فنی با ساینا یا تیبا داشته باشد. حدود یک سال قبل هم ماکت مفهومی از سایپا با کد SP-100 رونمایی شد که مشابهت بسیار زیادی با خودروی رؤیت‌شده در هندوستان دارد. تصویر این ماکت در ادامه‌ی مطلب آمده است.

saipa india concept

مرکز RNTBCI هندوستان، با رنو کوئید شناخته می‌شود که فروش بسیار خوبی در این کشور دارد. با توجه به سابقه‌ی نه‌چندان درخشان سایپا در طراحی و تولید خودرو که منجر به محصولات ناخوشایندی نظیر ساینا و کوئیک شد، می‌توان همکاری شرکت‌های داخلی با خودروسازان هندی را به فال نیک گرفت. شرایط اقتصادی حاکم بر مردم ایران در کنار ضعف زیرساخت‌های صنعتی، تولید خودروهای روز دنیا از برندهای مطرح جهان را توجیه نمی‌کند. با نگاهی به تجربه‌ی موفق شرکت‌های رنو، نیسان، سوزوکی، هیوندای و بسیاری دیگر خودروسازان مطرح دنیا در تولید مدل‌های اقتصادی باکیفیت در هندوستان، می‌توان با الگوبرداری از این کشور به پیشرفت صنعت خودروی ایران امیدوار بود.

 

 

saipa SP-100  concept

کد خبر 90118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha