راه آهن کرمانشاه در هفته آینده افتتاح می شود

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه آهن کرمانشاه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال اجرای این مجموعه اظهار داشت: در حال حاضر طول شبکه راهی اعم از ریل و جاده ٢٧٨ هزار کیلومتر است که از این رقم ٢٢١ هزار کیلومتر راه‌های فرعی، ۴٢ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و طول آزادراه هم ٢هزار و ۴٠٠کیلومتر و مسیر راه آهن هم ١٣ هزار کیلومتر است.

وی افزود: آنچه که ما باید بسازیم و در تعهد شرکت ساخت است، ساخت ۴١هزار کیلومتر انواع ریل و راه اهن و شبکه راهی است که از این رقم ١۵هزار کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ساخت ١۴ هزار کیلومتر در حال اجرا است و ساخت ١١ هزار کیلومتر هم شروع نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش قرارداد پروژه‌های منعقد شده ٢٧ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: عدد مورد نیاز با احتساب تعدیل نزدیک به ۵٠ هزار میلیارد تومان خواهد بود اما برای ساخت ۴١ هزار کیلومتر ١۴٠ هزار اعتبار می‌خواهیم.

خادمی با اشاره به اعتبارات تامین شده برای ساخت این پروژه‌ها گفت: سالانه در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت و ٢ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می‌شود بنابراین ساخت این پروژه‌ها با این روند تامین اعتبارات ٢٠ سال زمان می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت هستند، ادامه داد: طول این پروژه‌ها حدود ٢ هزار و ۶٠٠ کیلومتر بوده که ٨۵٠ کیلومتر راه اصلی، ٢٣٧ کیلومتر آزادراه و۵١۶کیلومتر طول راه اهن پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده که تا کنون پیشرفت فیزیکی انها به ٧٧درصد رسیده است.

خادمی افزود: از این حجم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هزار و ٢٢٧کیلومتر تاکنون به بهره‌برداری رسیده مابقی در نهایت در ۶ماه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات گفت: خوشبختانه ٨٠ درصد تخصیص مالی پروژه‌ها را گرفتیم اما هنوز اوراق مشارکت برای آزادراه‌ها ارائه نشده است. چالشی که در حوزه اعتبارات داشتیم تامین اعتبارات از محل اسناد خزانه اسلامی با تاخیر انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از پروژه‌های دهه فجر دو هزار و ٧٧۵ کیلومتر راه به بهره‌برداری و به اتمام می‌رسد ٢۶۵کیلومتر مسیر ریلی از جمله راه آهن کرمانشاه هم به افتتاح می‌رسد. بخش باری راه آهن اورمیه در این ایام بهره‌برداری می‌شود.

خادمی افزود: در حوزه بزرگراه و راه اصلی ۵۶٠ کیلومتر و راه روستایی ١٩۴٠ کیلومتر افتتاح می‌شود همچنین قطعه چهارم کنارگذر جنوبی آزادراه تهران از چرمشهر تا اتوبان قم به طول ۴٠کیلومتر آماده افتتاح است.

معاون اخوندی تاکید کرد: مبلغ اعتباری دو هزار و ٣٢٠میلیارد تومان است.

کد خبر 90156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha