امکان تست خودروهای هیبریدی توسط بازدیدکنندگان

پرشین خودرو: نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ که قرار است از دهم ماه جاری میلادی آغاز شود، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پشت فرمان خودروهای برقی و هیبریدی حاضر در این نمایشگاه نشسته و آنها را تست کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

حالا نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ که قرار است به زودی در ۱۰ تا ۱۹ فوریه سال جاری میلادی برگزار شود، فرصت جدید و جذابی را در اختیار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه قرار می‌دهد تا آنها بتوانند در خودروهای تمام برقی و هیبریدی حاضر در نمایشگاه نشسته و نحوه رانندگی و میزان راحتی و کیفیت عملکرد  آنها را از نزدیک لمس و مشاهده کنند. به عبارتی دیگر، مسئولان و دست‌اندرکاران این نمایشگاه به تماشاگران و بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهند تا پشت فرمان این خودروهای پاک نشسته، رانندگی کنند و تصمیم بگیرند که از کدامیک از آن‌ها خریداری خواهند کرد.  

از مهم‌ترین و برجسته‌ترین خودروهای برقی و هیبریدی که شرکت‌های خودروسازی برتر جهان آنها را تولید و عرضه کرده‌اند، می‌توان به نسخه‌های جدید ۲۰۱۸ نیسان لیف، کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی، میتسوبیشی اوتلندر  PHEV، شورولت بولت و مدل‌های جدید تسلا اشاره کرد.

ائتلاف شهرهای پاک و خودروهای پاک مستقر در شیکاگو که مدتهاست به منظور افزایش کیفیت هوا، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست استفاده از خودروها و وسائل حمل و نقل پاک اعم از برقی و هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده و شهروندان را به خرید و استفاده از خودروهای پاک ترغیب و تشویق می‌کند. این ائتلاف هم‌اکنون اعلام کرده است برای افرادی که از نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ بازدید کنند، فرصتی را فراهم خواهد کرد تا آنها با رانندگی و لمس واقعی خودروهای الکتریکی و هیبریدی، دریابند که این خودروها از امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی برخوردارند که این اقدام درنهایت منجر می‌شود به این که افراد بیشتری به خرید و استفاده از آن‌ها مجاب شوند.

به هر حال آنچه که واضح و بدیهی بنظر می‌رسد آن است که شرکت‌های خودروسازی بزرگ و بنام بسیاری در جهان از جمله تویوتای ژاپن، فولکس واگن آلمان، رنو فرانسه، نیسان ژاپن، دایملر و بی ام و (BMW) آلمان، ولوو (Volvo)، جنرال موتورز و فورد تصمیم گرفته‌اند که با تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی با توان پیمایش بالا و امکانات لوکس و پیشرفته کمک بسزایی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کرده و بدین ترتیب تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل ایجاد کنند. همانطور که تحلیلگران بازار خودرو برآورد کرده‌اند، سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، سال معرفی، عرضه و استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی خواهد بود.  

کد خبر 90172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha