کد خبر 90201
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
خودروی تسلا امشب راهی فضا می شود

پرشین خودرو: شرکت فضایی اسپیس ایکس امشب راکت فالکون هوی را که از قدرتمندترین راکت های این شرکت محسوب می شود، به همراه خودروی تسلا به فضا پرتاب می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه دیلی میل، این راکت که حامل خودروی 'تسلا رودستر' است، ساعت 6:30 دقیقه بعد از ظهر به وقت گرینویچ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب می شود.
'ایلان ماسک' بنیانگذار تسلا و مدیر اسپیس ایکس با انتشار یک انیمیشن نشان داده است که چگونه امروز خودروی خود را سوار بر فالکون هوی راهی مریخ می کند.
موفقیت (نه چندان محتمل) ماموریت راکت فالکون هوی که برای اولین بار به فضا می رود، آن را به قدرتمندترین موشک عملیاتی بدل می کند و زمینه ساز ماموریت‌های فضانوردان در ماه و مریخ خواهد شد.
قرار است فالکون هوی به زمین بازگردد و در سه قسمت بر زمین فرود می آید تا در صورت امکان بتواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد.
گفته می شود فالکون هوی از راکت های امروزی دو برابر قویتر است و قویترین راکتی است که از زمان موشک 'ساترن 5' (Saturn V) استفاده می شود؛ فالکون هوی می تواند ابزار مناسبی برای انتقال انسان به اعماق فضا باشد.
در ماموریت بازگشت فالکون هوی، قسمت اصلی این راکت بر سکوی شناور اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود می آید. اما این شرکت همچنان تلاش خواهد کرد که دو هسته جانبی فالکون هوی را در کیپ کاناورال در فلوریدا بر زمین فرود آورد.
ماسک دلیل انتخاب تسلا برای همراهی در این ماموریت را صرفا علاقمندی خود به سرگردانی بی انتهای یک دستگاه خودرو در فضا و چه بسا یافتن آن میلیون ها سال بعد اعلام کرده است.

کد خبر 90201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha