کد خبر 90233
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
تسلا با موفقیت  به فضا رفت

پرشین خودرو: موشک "فالکون هوی" شرکت فضایی اسپیس‌ایکس با همراهی یک خودروی تسلا رودستر با موفقیت از پد 39A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از انگجت، امروز پرواز آزمایشی موشک "فالکون هوی" شرکت فضایی اسپیس‌ایکس با همراهی یک خودروی تسلا رودستر با موفقیت از پد 39A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد.

این اولین پرواز موشک 27 موتوره بود. موشک پس از پرتاب موفق، دو پیشران کناری خود را آزاد کرد و این دو پیشران موفق به فرود در مرکز فضایی کندی شدند.

قرار بود این موشک پس از پرتاب به مدت 6 ساعت بالا رود و سپس با روشن کردن آخرین موتور خود به سمت مریخ حرکت کند.

در تصویر زیر لحظه فرود آمدن دو پیشران جانبی "فالکون هوی" را مشاهده می‌کنید.

الون ماسک اطلاعات مربوط به ماموریت "فالکون هوی" را در یک کنفرانس تلفنی با مطبوعات در اوایل این هفته منتشر کرد و بر خطرات احتمالی در هر مرحله از پرواز تاکید کرد.

پرتاب موفقیت‌آمیز "فالکون هوی" یک گام بزرگ در پرواز فضایی است. این موشک قدرتمندترین موشک در جهان است و طبق برنامه‌ریزی چند پرتاب دیگر در پیش دارد، اما اکنون که اسپیس‌ایکس ثابت کرده است این کار را با موفقیت انجام می‌دهد، احتمالا مشتریان بیشتر به "فالکون هوی" علاقه‌مند خواهند شد.

بامداد امروز اسپیس‌ایکس برای اولین بار موشک "فالکون هوی" را به فضا پرتاب کرد. پنجره زمانی پرتاب ابتدا بین ساعت 22 تا  30 دقیقه بامداد بود. 

از آنجا که این پرتاب، پرواز آزمایشی یک موشک جدید بود، تاخیرها در پرتاب نیز دور از انتظار نبود.

محموله این موشک خودروی تسلا رودستر شخصی "الون ماسک" به همراه یک آدمک با لباس فضایی است که پشت فرمان این خودرو نشسته است.

به دلیل این که این پرواز، آزمایشی بود، محموله آن نیز رسمی نبود.

مراحل پرتاب بدین صورت بود که ابتدا زمان پرتاب ساعت 22:30 به وقت ایران تعیین شد. سپس به دلیل وزش باد تا ساعت 22:50 به تعویق افتاد.

در حالی که همگان منتظر پرتاب "فالکون هوی" بودند، "الون ماسک" یک عکس اینفوگرافی جالب از آنچه "فالکون هوی" طی پرواز انجام می‌داد، توییت کرد.

در حالی که پنجره زمانی پرتاب تنها تا 30 دقیقه بامداد باز می‌ماند، پرتاب بار دیگر تا ساعت 23:20 به تعویق افتاد.

سپس یک بار دیگر به دلیل وزش باد تا ساعت 23:35 و بعد تا 23:40 و بار دیگر تا 23:45 تاخیر پیدا کرد. این تعویق‌ها به حدی بود که احتمال لغو پرتاب و موکول کردن آن به روز بعد قوت گرفت.

در نهایت ساعت 12:15 بامداد معین شد که این بار در همین ساعت با موفقیت پرتاب شد.

کد خبر 90233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha