خودروسازان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته اند

پرشین خودرو: خودروسازان همواره در دو ماه پایانی سال با افزایش تقاضا برای خرید خودرو مواجه می شوند و این رشد تقاضا در برخی موارد موجب افزایش قیمت در بازار آزاد و نه از سوی خودروسازان می شود.

به گزارش پرشین خودرو، فرزاد خلفی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب گفت: افزایش عرضه متناسب با نیاز بازار، سیاست خودرو سازان در ارتباط با تولید و تامین است و با توجه به رشد تولید، تامین تقاضای مشتریان دراولویت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، این تغییرات نیز بازار آزاد خودرو را تحت تاثیر قرار داده است و تعدادی از تقاضاهای موجود در بازار ناشی از نگرانی افکار عمومی از تلاطم بازار ارز است.

به گفته خلفی، خودروسازان با عرضه خودرو های پر تقاضا متناسب با نیاز بازار در هفته های اخیر سعی در تثبت بازار آزاد خودرو داشته اند و در روزهای اخیر فروش و پیش فروش محصولات آنها به مشتری نهایی موید این امر است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، اضافه کرد: قرار دادهای خودرو سازان بر اساس سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای منافع ملی تنظیم و امضا شده است.

وی صادرات 30 درصدی محصولات مشترک، انتقال دانش فنی و داخلی سازی 70 درصدی در پایان سال سوم مشارکت و استفاده از توان قطعه سازان داخلی را از مهمترین دستاوردهای قراردادهای پسابرجامی دانست.

به گفته خلفی، محصولات پسابرجامی همزمان با تولید در بازار داخل در بازارهای کشورهای اصلی نیز تولید می شود که این امر بیانگر به روز بودن محصولات تولید مشترک با شرکت های اروپایی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت در پایان خاطرنشان کرد: غیر از برخی خودروهای چینی که تولید قطعه آن صرفه اقتصادی ندارد، در خصوص سایر محصولات بیش از 80 در صد مواد اولیه و قطعات تولید داخل بوده و از قطعه سازان ایرانی تامین شده و حدود 20 درصد نیز به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی از منابع اصلی اروپایی، ژاپنی و کره ای تامین می شود.

کد خبر 90321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 0
    رو که نیست سنگ پاه قزوینه این لگنارو کی میخره که افزایش قیمت داشته باشن حرف هایی میزنن
  • سلام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 0
    شما که راست میگین بروید افزایش قیمتهای یک ماه گذشته کرمان خودرو مدیران خودرو کارمانیا و هایما اس۵ایران‌خودرو وسایر خودرو ساز را نگاه کنید بعد وزارتخانه محترم بعد این خبر را اعلام کند لطفا مردم را فلان حساب نکنید