کد خبر 90369
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
نمایشگاه هوایی سنگاپور بی مشتری ماند

پرشین خودرو: در حالی که خطوط هوایی بزرگ دنیا در مذاکرات خود هیچ هواپیمای جدیدی را در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا نخریدند،اما تولیدکننده های هوپیما همچنان خوشبینانه به دنبال جلب نظر خریداران هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سی ان بی سی،نمایشگاه هوایی سنگاپور که بزرگترین رویداد هوافضای آسیا نامیده می شود وتا روز یکشنبه ادامه دارد،هنوز نتوانسته است دستاوردقابل توجهی را برای تولیدکننده های هواپیما عرضه کند.

این موضوع به خصوص برای ایرباس و بویینگ که در نمایشگاههای هوایی در سایر نقاط دنیا قراردادهای مهم امضا کرده اند،هم اتفاق افتاده است.

در نمایشگاه سنگاپور که از 8 فوریه آغاز به کار کرده،تنها یک قرارداد تجاری برای فروش هواپیما در خلال این رویداد امضا شده است و آن قرارداد فروش ATR ایتالیا به شرکت بانکوک ایرویز است.

سازندگان هواپیما که در این نمایشگاه شرکت کرده اند می گویند که آنها مطمئن بودند که با افزایش تقاضا برای مسافرت های هوایی در آسیا امسال می توانند فروش خوبی از نمایشگاه سنگاپور بدست بیاورند.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که با افزایش درآمد و ارزان شدن قیمت بلیت هواپیما، طی 20 سال آینده میزان سفرهای هوایی دو برابر افزایش یابد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که یک سازمان تجاری در حوزه حمل و نقل هوایی است پیش بینی کرده که در سال 2036 حدود 7.8 میلیارد مسافر با هواپیما سفر خواهند کرد که حدود 4 میلیارد نفر آنها از منطقه آسیا خواهند بود.

به منظور تطابق با میزان تقاضای جدید،ایرلاین ها نیاز دارند که به تعداد ناگان خود اضافه کنند و از طرفی هزینه تعمیر و نگهداری و قطعات هم به مراتب بالا می رود.این اتفاق برای دو سازنده بزرگ هواپیما یعنی ایرباس و بویینگ شرایط خوبی را پیش روی آنها می گذارد.

اندرو هرمدمن مدیرشرکت هواپیمایی آسیا-اقیانوسیه می گوید:«اگر شما به سفارش های آینده دو شرکت ایرباس و بویینگ نگاه کنید می بینید که آنها 40 درصد ازاین پیش بینی را سفارش گرفته اند.»

اریک شولز رییس گروه بازریابی و قراردادهای شرکت ایرباس هم در جریان یک کنفرانس خبری گفت که آسیا و اقیانوسیه یک منطقه فوق العاده برای سازنده های هواپیما به شمار می آید.او با اشاره به پیش بینی های 20 سال آینده این شرکت که سال گذشته منتشر شد می گوید که 41 درصد از هواپیماهایی که سفارش گرفته شده قرار است بین سالهای 2017 تا 206 تحویل داده شوند.

او گفت:«ما فکر می کنیم که حدود 10 هزار هواپیمای کوچک تک موتوره که اساسا با 40 درصد تقاضای جهان برابری می کند،تنها از منطقه آسیا و اقیانوسیه درخواست خرید شده است.» او اضافه می کند که ما انتظار داریم که 4 هزار هواپیمای دو موتوره هم که برابر با 46 درصد تقاضای بازار از هواپیماهای بزرگ است،از این منطقه سفارش گرفت شود.»

در همین حال رندی تونیس معاون بازریابی شرکت هواپیمایی بویینگ هم گفته است که بازار آسیا و اقتیانوسیه برای بویینگ بزرگترین بازار است،به خصوص برای فروش هواپیماهای تک سرنشین و بزرگ.»

او اضافه کرده که تقاضا برای ساخت هواپیما به نوع ایرلاین و تقاضایی که از بازار می گیرد،بستگی دارد.در چشم انداز بویینگ پیش بینی شده که تا سال 2037 حدود 17 هزار و 520 فروند هواپیما به ناوگان هوایی آسیا و اقیانوسیه اضافه خواهد شد.

البته سازندگان هواپیماهای کوچکتر مثل امبائر هم در این منطقه به دنبال بازار فروش محصولات خود هستند.آنها معتقدند این منطقه طی دو دهه آینده رشد خواهد کرد.

جان سالتری مدیرعامل شرکت هواپیمایی امبائر می گوید:«منطقه آسیا یعنی 29 درصد از رشد تولیدات ما که قرار است طی 20 سال آینده بدست از این منطقه بدست آید.»

با این حالف هنوز چالش ها پیش روست.به عنوان مثال افزایش قیمت سوخت می تواند سودآوری شرکت های هواپیمایی را تحت تاثیر قرار دهد و هزینه های آنها را بالا ببرد که به نوبه خود این موضوع بر تقاضا اثر می گذارد.

علاوه بر این صنعت هواپیماسازی نیاز به حمایت از تقاضای رو به رشد در دو دهه آینده در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارد.

هرمان می گوید:«برای افزایش تولید،مه زیربناست.» منظور از زیربنا،باند فرودگاه،ظرفیت ترمینال و مدیریت ایرلاین هاست که البته این مساله در منطقه آسیا به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد.
 

کد خبر 90369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha