کد خبر 90403
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
اعلام زمان اکران «عصبانی نیستم»

پرشین خودرو: در حالی كه فیلم پرحاشیه و حامی فتنه «عصبانی نیستم!» به كارگردانی رضا درمیشیان بعد از بازبینی و اصلاحات مجدد قرار بود ماه گذشته اكران شود، زمان نامناسب انتخاب شده در آستانه یوم الله نهم دی برای اكران این فیلم در نهایت نمایش آن را منتفی كرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه جوان،  در حالی كه فیلم پرحاشیه و حامی فتنه «عصبانی نیستم!» به كارگردانی رضا درمیشیان بعد از بازبینی و اصلاحات مجدد قرار بود ماه گذشته اكران شود، زمان نامناسب انتخاب شده در آستانه یوم الله نهم دی برای اكران این فیلم در نهایت نمایش آن را منتفی كرد. هر چند ابراهیم داروغه‌زاده در همان مقطع اكران آن را در زمانی مناسب قطعی دانست. حال شنیده‌های «جوان»حاكی از این است كه بعد از جلسه نمایندگان مجلس و اعضای كمیسیون فرهنگی با مدیران سازمان سینمایی اكران این فیلم در روز ۲۵ بهمن قطعی شده و مدیران سینمایی به نمایندگان قول اكران فیلم در این زمان را داده‌اند تا بعد از هیاهوهای جشنواره فجر این فیلم اكرانش را در سینماها آغاز كند.

 
 
اکران «عصبانی نیستم!» از 25 بهمن 
 
فارغ از این موضوع كه صحت این اخبار چه میزان است، اما جای این سؤال مهم ‌خالی است كه فارغ از محتوا و ساختار فیلم عصبانی نیستم، اگر مدیران ارشاد از ترس حواشی پیش رو جرئت اكران این فیلم را ندارند دیگر مجوز اكران دادن‌شان به این فیلم چه بود؟ و سؤال مهم‌تر اینكه مدیران وزارت ارشاد كه خود را مدعی ترویج اخلاق در هنر و سینما می‌دانند، چگونه به خود اجازه می‌دهند اینگونه تقوا و اخلاق را زیر پا بگذارند و مصاحبه‌ای جعلی و دروغ را در رسانه‌ها تكثیر و منتشر كنند. جالب است كه در طرح اولیه عصبانی نیستم كه به ارشاد ارائه شده هیچ اشاره‌ای به رویدادهای سال 88 نشده است. «جمال شورجه» در 27 بهمن ماه 1392 در گفت‌وگویی با یكی از پایگاه‌های خبری به عنوان یكی از اعضای شورای پروانه ساخت، بر تخلف رضا درمیشیان، سازنده فیلم عصبانی نیستم تأكید می‌كند. شورجه در این گفت‌وگو اشاره می‌كند: «در فیلمنامه، هیچ نشانه‌ای از نگرش‌ها و تمایلات سیاسی شخصیت اصلی و اینكه از فعالان فتنه 88 و دانشجوی ستاره دار بوده وجود نداشت. در برخی مواقع ما به تهیه كنندگان و كارگردان اعتماد می‌كنیم و پروانه ساخت را صادر می‌كنیم، آنها هم قول می‌دهند كه رعایت كنند، البته این موارد صورتجلسه می‌شود و در پرونده فیلم باقی می‌ماند. احتمال قریب به یقین در خصوص این فیلم هم تذكرات لازم داده شده و آنها قول داده‌اند حذف یا تعدیل خواهند كرد.»
 

درمیشیان در «عصبانی نیستم» سعی كرده تمام دلخوری‌های خود از اتفاقات پیش‌آمده سال ۸۸ را به شیوه اهالی سیاست و به وسیله متلك‌پرانی‌های پرشمار سیاسی به طیف مذهبی جامعه و اشاره به موضوعاتی همچون كوی دانشگاه، دانشجویان ستاره‌دار و... به شكلی مسلسل‌وار به مخاطب خود ارائه بدهد. نمایش این فیلم در جشنواره فجر سال ۹۲ باعث ایجاد حواشی مختلفی شد كه در نهایت با درخواست درمیشیان برای كناره‌گیری فیلمش از بخش داوری جشنواره، بخشی از این حواشی كاسته شد.

کد خبر 90403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha