کد خبر 90405
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱

پرشین خودرو: بیشتر دانشمندان موافقند که حیوانات می‌توانند رفتارهای شخصیتی قابل مقایسه با انسان‌ داشته باشند، بنابراین ممکن است کینه هم به دل بگیرند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها،  اینکه حیوانات می‌توانند احساسات عمیقی مثل کینه به دل گرفتن را داشته باشند هنوز مورد بحث است. با این حال بیشتر دانشمندان موافقند که حیوانات می‌توانند رفتارهای شخصیتی قابل مقایسه با انسان‌ داشته باشند، بنابراین ممکن است کینه هم به دل بگیرند. مشاهده شده که شیر‌ها نسبت به شیرهای دیگر کینه می‌گیرند و گاو‌ها هم نسبت به سایر گاو‌ها رفتار مشابهی دارند. حتی مشاهده شده فیل‌ها از انسان‌ها انتقام گرفته اند. در این جا ده موردی که ظاهرا حیوانات از انسان‌ها کینه داشته و در نهایت انتقام گرفته‌اند مطالعه می‌کنید.

ببری که شکارچی را کشت چون قبلا به او تیراندازی کرده بود

ببر سیبری به عنوان بزرگترین زیرگونه ببر‌ها شناخته می‌شود. آن‌ها بیش از ۲۲۵ کیلوگرم وزن و ۳ متر طول دارند. همچین قدرت پرش فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند تا ارتفاع ۷.۶ متر بپرند. راه رفتن روی اعصاب چنین شکارچی بزرگی اشتباه بدی است و می‌تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

 
شکارچی روسی «ولادیمیر مارکوف» در سال ۱۹۹ به یک ببر سیبری حمله کرد. او به ببر تیراندازی و او را زخمی کرد. ببر کار او را فراموش نکرد و بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد کلبه‌ای که مارکوف در آن زندگی می‌کرد را پیدا کرد. اما مارکوف خانه نبود بنابراین ببر هرچیزی که در کلبه بوی او را می‌داد خراب کرد و منتظر ماند تا برسد. وقتی مارکوف رسید ببر او را کشت و خورد. تا به امروز این تنها موردی بوده که ببر عمدا یک انسان خاص را ردیابی کرده، منتظر او مانده، او را کشته و خورده است.
 
 کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


گروهی از سگ‌ها یک خودرو را خراب کردند، چون صاحب آن به دوستشان حمله کرده بود


در سال ۲۰۱۵ یک مرد چینی به خانه اش رفت تا سگ ولگردی که در پارکینگش می‌خوابید پیدا کند. به جای اینکه سگ را فراری دهد او را با لگد از پارکینگ بیرون انداخت. سگ لگد او را فراموش نکرد، رفت و با سگ‌های دیگر برگشت و همه با هم ماشین مرد را خراب کردند. جای دندان‌های آن‌ها روی ماشین مانده بود. صبح روز بعد مرد از دیدن آن همه جای دندان روی ماشینش تعجب کرد. وقتی همسایه که حمله سگ‌ها را دیده بود ماجرا را تعریف کرد فهمید چه اتفاقی افتاده است.
 
کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


هشت پایی که به زنی که دوست نداشت آب می‌پاشید


اختاپوس‌ها حیوانات باهوش، با بینایی خوب و توانایی یادآوری چیز‌ها هستند. همچنین می‌توانند کینه و انتقام بگیرند. به طور مثال اختاپوسی به نام ترومن که در آکواریوم نیوانگلند در بوستون زندگی می‌کرد از زنی که آنجا بود تنفر خاصی داشت و هر فرصتی به دست می‌آورد به او آب می‌پاشید. این زن بعد‌ها کالج را ترک کرد، اما چند ماه بعد برای دیدن آکواریوم بازگشت. ترومن که در این مدت به هیچکس دیگری آب نپاشیده بود به محض دیدن زن به او اب پاشید.

کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


پلنگی که به جنگلبان حمله کرد، چون با چوب به او سیخونک زده بود


در پارک ملی دریاچه ناکورو در کنیا یک پلنگ ماده با خوردن دام‌های مردم مایه آزار آن‌ها شد. مردم ترسیدند که پلنگ آدمخوار باشند بنابراین با جنگلبان تماس گرفتند تا حیوان را به جای دیگری منتقل کند. پلنگ گرفته و جابجا شد، اما حاضر نبود قفس کامیونی که او را منتقل کرده بود ترک کند.
 
یکی از جنگلبانان به نام الکساندر رونو، با یک چوب بلند از کابین کامیون به او ضربه زد تا قفس را ترک و فرار کند. اما پلنگ منظور او را درک نکرد و وحشیانه‌ غرید. او از کامیون پیاده شد، اما فرار نکرد، بلکه به سمت جلوی کامیون رفت و سعی کرد روی کابین و همان جا که الکساندر نشسته بود بپرد اما موفق نشد. الکساندر سعی کرد شیشه‌ها را بالا بکشد، اما به اندازه کافی سریع نبود. نصف بدن پلنگ از شیشه رد شده بود. پلنگ به شدت به الکساندر آسیب زد و صورتش را بار‌ها با پنجه‌های ۸ سانتیمتری خود درید در حالی که سعی می‌کرد گردنش را گاز گرفته و او را خفه کند.
 
در یک لحظه دست الکساندر در دهان پلنگ بود. حمله ادامه یافت و تقریبا پلنگ وارد کامیون شده بود که الکساندر پایش را بالا برد و او را به بیرون پرت کرد. الکساندر به شدت زخمی و تقریبا نابینا شد. الکساندر بعدا گفت: «او درس دردناکی به من داد که هرگز فراموش نخواهم کرد.»
 
کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


کلاغ‌ها محققان را شناسایی و به آن‌ها حمله کردند


کلاغ‌ها در شناسایی کسانی که به آن‌ها آسیب زده اند بسیار خوب عمل می‌کنند و اغلب هرجا دوباره آن‌ها را ببینند انتقامشان را می‌گیرند. برخی محققان که کلاغ‌ها را گرفته و به پایشان نوارهای شناسایی وصل می‌کردند متوجه شدند که این پرندگان از آن‌ها کینه گرفته اند، چون هر وقت وارد قلمروی آن‌ها می‌شدند سروصدا و به آن‌ها حمله می‌کردند.
 
محققان برای اثبات این ادعا هنگام گرفتن و برچسب زدن آن‌ها از ماسک استفاده کردند و متوجه شدند هرجا کلاغ‌ها افراد ماسک زده را می‌بینند شروع به سر و صدا می‌کنند. کلاغ‌ها چهره‌ها را فراموش نمی‌کنند و حتی بعد از یک سال آن‌ها را می‌شناسند. از همه جالب‌تر اینکه کلاغ‌ها به بچه هایشان یاد می‌دهند که کدام چهره‌ها دشمن آن‌ها هستند بنابراین جوجه کلاغ‌ها هم به ان‌ها حمله می‌کنند حتی اگر هرگز آن‌ها را ندیده باشند.
 
کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


شتر عصبانی صاحبش را کشت


اگر تنها یک حیوان وجود داشته باشد که هیچ وقت نمی‌بخشد و فراموش نمی‌کند آن شتر است. شترها حافظه خوبی دارند و می‌توانند از کسانی که به آن‌ها آسیب می‌زنند کینه بگیرند. آسیب زدن به شتر ممکن است منجر به یک حمله انتقام جویانه و مرگ شود. یک مرد هندی در سال ۲۰۱۶ متوجه این حقیقت شد، اما متاسفانه بعد از اینکه توسط شترش کشته شد!
 

او مهمان داشت و فراموش کرده بود که شترش را یک روز کامل زیر آفتاب سوزان بسته است. وقتی شب برای باز کردن طناب شتر رفت، شتر عصبانی گردن او را با دندان گرفت و بلند کرد و سپس به زمین پرت کرد. او سر مرد را با دندان از تنش جدا کرد. ۲۵ روستایی شش ساعت تلاش کردند تا شتر عصبانی را آرام کنند.

کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 

 

ببر ماده به سه مردی حمله کرد که او را دست انداخته بودند

در دسامبر ۲۰۰۷ یک ببر ماده از قفس خود در باغ وحش سانفرانسیسکو فرار کرد و به سه مرد حمله کرد. دو نفر از آنها، پل و کالبیر، برادر و نفر سوم، کارلوس، دوست آن‌ها بود. ببر ابتدا به کالبیر حمله کرد. کارلوس سعی کرد او را دور کند، اما فقط توجه او را به خود جلب کرد و باعث شد کالبیر را ر‌ها کرده، به او حمله کند و او را بکشد. سپس رد خون کالبیر را بیش از ۲۷۴ متر دنبال کرد تا او را با پل پیدا کرد که با هم صحنه را ترک کرده بودند. ببر به پل حمله کرد، اما قبل از اینکه او را بکشد توسط پلیس کشته شد. دو مرد باقی مانده انکار کردند که ببر را دست انداخته باشند، اما بعد‌ها پل اعتراف کرد که او را اذیت کرده است. او ادعا کرد که هر سه نفر جیغ زده و برای او دست تکان داده اند، اگرچه انکار کرد که چیزی به قفس او پرت کرده باشند.

کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


دو گله فیل بعد از مرگ یکی از فیل‌ها به روستاها حمله کردند


در جولای ۲۰۱۶ مردم چند روستا در هند مورد حملات متعدد فیل‌ها قرار گرفتند که بیش از دو هفته طول کشید. در یک دوره ۱۵ روزه ۱۶ فیل از دو گله مختلف شب‌ها به روستا‌ها حمله کرده و ۵۴ خانه را ویران کردند. بررسی‌ها نشان داد که علت حملات آن‌ها، کشتن یک فیل نر در شب یازدهم جولای بوده است. برخی شکارچیان اعتراف کردند که مسئول کشتن فیل و برداشتن عاج‌های آن بوده اند.
 
کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها

 



قاپوها به محققانی که مزاحم لانه‌شان می‌شوند حمله می‌کنند


قاپو‌ها یکی از پرندگانی هستند که در قطب جنوب زندگی می‌کنند. هرچند آن‌ها بدون تعامل با انسان‌ها تکامل یافت‌ اند، اما امروزه می‌دانیم که توانایی یادآوری چهره انسان‌ها را دارند و به کسانی که دشمن خود بپندارند حمله می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برخی دانشمندان کره‌ای تحقیقی شروع کردند که شامل بررسی لانه، تخم و جوجه‌های قاپو‌ها می‌شد. قاپو‌ها از این کار آن‌ها خوششان نمی‌آمد و هرجا که محققانی را می‌دیدند که به لانه‌شان نزدیک می‌شوند، به آن‌ها حمله می‌کردند.


برای تایید اینکه پرندگان آن‌ها را می‌شناسند یا به همه انسان‌ها حمله می‌کنند، دو محقق با هم از لانه آن‌ها دیدن کردند. یکی از آن‌ها قبلا این کار را کرده بود و دیگری برای اولین بار این کار را می‌کرد. دو محقق جدا شدند و از دو جهت مخالف به لانه نزدیک شدند. آن‌ها متوجه شدند که پرندگان به محققی که قبلا به لانه شان سر زده بود حمله می‌کنند و کاری با محقق دیگر ندارند.

کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها
 


ببری که قاتل توله و جفتش را کشت

 

یک ببر نر هندی در سال ۲۰۱۶ بعد از اینکه یک شکارچی جفت و توله او را کشت از او انتقام گرفت. شکارچی جفت و توله ببر را کشته، پوست آن‌ها را کند و گوشتشان را تقسیم کرد. او سه روز بعد به جنگل بازگشت و با ببر خشمگینی روبرو شد. ببر او را به شدت زخمی کرد و سپس با خود به داخل جنگل برد. شکارچی ابتدا از حمله جان سالم به در برد اما خیلی زود در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. ببر کشتن او را ادامه نداد و تا دو ماه در منطقه می‌گشت و به هر فرد بیچاره‌ای که می‌دید حمله می‌کرد.
 

کینه و انتقام حیوانات از انسان‌ها

کد خبر 90405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha