هزینه‌های حمل و نقل عمومی نباید از جیب مردم پرداخت شود

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برای برطرف کردن مساله ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود، با این وضعیت بیکاری و معیشت مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی  در خصوص کاهش بودجه مدنظر دولت برای توسعه متروی کلان شهرها در سال 97، بیان کرد: یکی از راهکارهای مواجهه با بحث آلودگی هوا که در تهران و کلان شهرها با آن مواجه هستیم این است که حمل و نقل عمومی که در راس آن مترو قرار دارد را گسترش دهیم. برای برطرف کردن ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود و امکانات بهتری را در اختیار مردم قرار دهد. با این وضعیت بیکاری و معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

وی در ادامه گفت: دولت باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری داشته باشد و اعتبارات و امکانات خوبی را در کلان شهرها برای گسترش آنها در نظر گیرد تا بتوانیم بحث آلودگی هوا و ترافیک را از این طریق حل کنیم. زمانی که به مردم می‌گوییم با ماشین‌های تک سرنشین در خیابان‌ها تردد نکنند باید در حمل و نقل عمومی مشکلی وجود نداشته باشد. هر وقت بتوانیم این بخش را اصلاح کنیم قطعا می‌شود فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسایل شخصی را انجام داد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد: دنیا و کشورهای پیشرفته نیز به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش می‌روند. در اکثر کشورهای پیشرفته حمل و نقل در حوزه شهری توسط مترو انجام می‌شود و از این طریق توانسته‌اند آلودگی هوا را به نحو مطلوبی کنترل کنند. ما باید از این الگوها که کشورهای پیشرفته از آن بهره برده‌اند و موفق شده‌اند، استفاده کنیم و از طریق گسترش مترو، فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.

کد خبر 90471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha