کد خبر 90501
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
نوسان  خودرویی ها در بورس

پرشین خودرو: معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که اقبال برای جمع‌آوری سهام در گروه خودرویی‌ها باعث شد تا امروز این گروه در کانون توجه نوسان‌گیران و چارتیست‌های بازار سهام قرار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزدو شنبه 23 بهمن ماه 96 با افزایش 142 واحدی روی رقم 97 هزار و 924 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 79 واحدی عدد 17 هزار و 630 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 366 واحدی به رقم 105 هزار و 211 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 215 واحدی به رقم 69 هزار و 482 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 300واحدی عدد 208 هزار و 931 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 5 واحدی روی رقم یک هزار و 92 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سایپا با 54 واحد ،ملی صنایع مس ایران با 39 واحد و ایران خودرو با 32 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی جم با 64 واحد، همراه اول با 20واحد و پالایش نفت اصفهان با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 135 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 819 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار و 393 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، قند مرودشت، قراردادهای اختیار معامله سهام فولاد مبارکه، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، روی زنگان، سرامیک‌های صنعتی اردکان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی مشهد، حق تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان، سیمان درود، شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، گروه سرمایه‌گذاری سایپا، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، کشتیرانی دریای خزر بازگشایی شدند.

 امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، ۱۰ میلیون سهم پمپ‌سازی ایران به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم‌حجم و توأم با رخوت را تجربه کرد که اغلب معامله‌گران ترجیح دادند تا روزی که قیمت دلار از مرز روانی خود دوباره عبور کرده، به دنبال نقد کردن بازدهی‌های به دست آمده به ویژه در میان بازاردومی‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام‌شناوری پایین باشند.

با این همه امروز گروه خودرویی‌ها در جاده لغزنده نوسان‌گیری در بازار سهام، دوباره با اقبال خریداران اغلب حقیقی مواجه بود. انتظار برای افزایش قیمت خودرو در کنار اصلاح قیمتی سهام در این گروه باعث شده تا بورس‌بازان کوتاه‌مدت‌نگر به گروه خودرویی‌ها اقبال نشان دهند.

 بازارهای جهانی نیز در اولین روز کاری خود پس از تعطیلات آخر هفته با افزایش قیمت نفت خام و اونس طلای جهانی روبه‌رو شدند. هم‌زمان انتظار برای افزایش تقاضا برای سرب و روی و کاهش ذخایر معدنی براساس داده‌های بورس ال‌ام‌ای لندن، تقاضا برای جمع‌آوری سهام سرب و روی در گروه فلزات اساسی بورس تهران همچنان وجود دارد.

 رفتار مخالف گروه‌های پیش‌رو با بازارهای موازی در حالی است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، افزایش عرضه سهام اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. به هر حال آنچه که این روزها در آئینه تمام‌نمای اقتصاد ایران بازتاب داده می‌شود، حاکی از بی‌پولی و نبود انگیزه برای سرمایه‌گذاری است که به سودآوری شرکت‌های بزرگ در شرایط رونق دلبسته است، بازاری که همچنان برای کسب بازده، استراتژی کوتاه‌مدت نگری را در دستورکار خود قرار داده است.

کد خبر 90501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha