طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج آماده بهره برداری شد

پرشین خودرو: مدیرفرودگاه یاسوج گفت: طرح توسعه و تطویل باند فرودگاه یاسوج که از حدود سه سال پیش آغاز شد هم اینک آماده بهره برداری است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، علی محسنیان  اظهار داشت: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج ،طول باند آن از 2هزار و 600متر به بیش از سه هزار و200متر افزایش یافته که امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100و بدنه متوسط را در این فرودگاه فراهم می کند.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر 30 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: زمان بهره برداری منوط به تصمیم شرکت فرودگاه های کشور و هماهنگی با مسئولان و مقامات اجرایی استان است.
با وجود افزایش طول باند فرودگاه یاسوج اما حدود890 متر آن همچنان به دلیل برخی موانع پروازی بدون استفاده خواهند ماند.
به گفته مسئولان کهگیلویه وبویراحمد برطرف کردن این موانع حدود 630 میلیارد ریال برای فرودگاه یاسوج هزینه در برخواهد داشت.
محسنیان تاکید کرد: یکی از مهمترین موانع و مزاحمت های فیزیکی در این راستا وجود ساختمان زندان مرکزی در ورودی شهر است که 2برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای حل این معضل در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است.
وی حجم عملیات طرح فرودگاه یاسوج را شامل یک میلیون و 300 هزار متر مکعب خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آب های سطحی ذکر کرد.
محسنیان ادامه داد: با افزایش طول این باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه نشستن هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320نیز فراهم می شود.
وی با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای فرودگاه یاسوج ، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هرپرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می یابد.
مدیرفرودگاه یاسوج گفت: در حالی که تعداد پروازها در فرودگاه یاسوج تا قبل از دولت یازدهم و سال 92 کمتر از 2 پرواز در هفته بود هم اینک و به همت مسئولان شمارپروازها در این فرودگاه هفتگی شده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت ها و شرایط برای توسعه و افزایش پروازها در فرودگاه یاسوج فراهم است خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان برای رفع موانع پروازی در این فرودگاه شد.
کهگیلویه وبویراحمد دارای 2 فرودگاه در شهرهای دوگنبدان و یاسوج است.
این استان با جمعیت 713 هزار نفری در جنوب غربی ایران واقع است.

کد خبر 90578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha