کد خبر 90597
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
 فورد موتور برای پیکاپ قدیمی فراخوان داد

پرشین خودرو: شرکت فورد موتور به مالکان ۳۳هزار دستگاه از خودروهای باری پیکاپ قدیمی خود در آمریکای شمالی هشدار داد که تا زمان تعمیر کیسه‌های هوای معیوب به‌کاررفته در این خودروها، به‌هیچ‌وجه با آنها رانندگی نکنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، شرکت فورد موتور به مالکان 33 هزار دستگاه دیگر از خودروهای باری پیکاپ قدیمی خود در آمریکای شمالی هشدار داد که تا زمان تعمیر کیسه‌های هوای معیوب به‌کاررفته در این خودروها، به هیچ وجه با آنها رانندگی نکنند.

در ماه ژانویه، شرکت فورد به 2900 مالک خودروهای باری فورد رنجر 2006 گفته بود که به‌صورت فوری رانندگی با این خودروها را متوقف کنند. این توصیه جدی پس از وقوع دومین حادثه منجر به مرگ ناشی از کیسه‌های هوای معیوب ساخت شرکت تاکاتا منتشر شده بود.

به‌گفته دومین شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا، گسترش دامنه این توصیه پس از انجام آزمایشات بیشتر صورت گرفته و اکنون بازه زمانی بیشتری از تولیدات شرکت را در بر گرفته است.

شرکت مزدا موتور هم که در ماه ژانویه فراخوان مشابهی برای 160 خودروی باری خود منتشر کرده بود گفته دامنه فراخوان قبلی را به حدود 1800 مزدای باری سری ب که توسط شرکت فورد ساخته شده‌اند گسترش می‌دهد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا گفته، این خودروها دارای «یک ریسک فوری برای ایمنی» سرنشینانشان هستند و از مالکان این خودروها خواست تا به‌صورت فوری برای تعمیر رایگان خودروهای خود اقدام کنند.

حدود 90 درصد از خودروهایی که برای آنها فراخوان «ممنوعیت رانندگی» صادر شده، در آمریکا قرار دارند.

کد خبر 90597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha