تردد خودرو در گردنه های زنجان فقط با زنجیرچرخ

پرشین خودرو: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: به علت بارش برف و لغزندگی سطح مسیرهای ارتباطی تردد خودروها در چهار گردنه این استان با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی  افزود: از حدود 2 ساعت قبل تردد در گردنه های زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق، دهجلال و دندی به تخت سلیمان، با زنجیر چرخ انجام می شود.
وی اظهار کرد: سایر مسیرهای ارتباطی این استان نیز به دلیل بارش برف و باران، خیس و لغزنده است و لازم است رانندگان با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
شیرمحمدی با بیان اینکه راهداران با انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی درحال پاکسازی این مسیرها هستند، از رانندگان و کسانیکه قصد مسافرت دارند خواست از سفرهای غیر ضروری و تردد در گردنه های برفگیر و کوهستانی این استان اجتناب ورزند.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر تردد وسایط نقلیه در کلیه مسیرهای ارتباطی این استان انجام می شود و لازم است رانندگان از سرعت غیرمطمئنه و سبقت های غیرمجاز خودداری و خودروهای خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

 طی 10 ماه سالجاری 174 نفر در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند و یک هزار و 342 نفر نیز مصدوم شدند.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 90632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha