کد خبر 90736
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳
نسل جدید X4 رونمایی شد

پرشین خودرو: شاسی بلند X3 با ویژگی‌های جدید، ظاهر بروزرسانی شده و همچنین فضای پای بیشتر در سال گذشته رونمایی شد، اما حالا کمپانی خودروسازی BMW به سراغ شاسی بلند X4 رفته و بالاتر از یک بروزرسانی، نسل جدید آن را به طور رسمی رونمایی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، نسل جدید ب.ام.و X4 به امکانات وسیع‌تر، سیستم تعلیق ارتقا یافته، ویژگی‌‌های جدید ایمنی و همچنین در داخل کابین خود به یک طراحی مدرن مجهز شده است، اما ویژگی مهم‌تر این اتومبیل می‌تواند طراحی و ساخت آن در مدل‌های M40i و همچنین نسخه xDrive30i باشد که طیف بزرگ‌تری از مشتریان را به سمت خود جذب می‌کند.

باتوجه به تصاویر این خودرو در گالری، می‌توان به طراحی ظاهری و تغییرات آن در نسل جدید بی.ام.و X4 پی برد، اما لازم به ذکر است که این خودروی شاسی بلند آلمانی در نسل جدید خود با 76 میلی متر طول بیشتر، 35 میلی متر عرض بیشتر و همچنین با افزایش 53 میلی متری فاصله بین دو محور ساخته شده است تا فضای بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد، اما از همه مهم‌تر بخش فنی اتومبیل خواهد بود که جزییات آن را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در نسخه xDrive30i، از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژرهای اسکرول دوقلو استفاده شده است که در حداکثر کارایی خود می‌تواند خروجی قدرت 248 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری داشته باشد که در عمل باعث شده تا یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 6 ثانیه بدست آید.

علاوه بر این، نسخه قدرتمند M40i هم آماده عرضه به مشتریان خواهد شد که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه شش سیلندر خطی با حجم 3 لیتری و توربوشارژر سود می‌برد که حداکثر خروجی قدرت آن معادل 355 اسب بخار بوده و می‌تواند با تولید 495 نیوتن متر گشتاور، حداقل شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه داشته باشد. هرچند نسخه دیزلی M40d با خروجی قدرت 326 اسب بخاری و گشتاور 680 نیوتن متری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

با تایید شرکت خودروسازی BMW، هر دو نسخه به یک جعبه دنده مشترک 8 سرعته اتوماتیک مجهز خواهند شد که دارای "شیفترهای پشت فرمان" بوده و نیروی موتور را به صورت استاندارد، در اختیار چرخ‌های عقب و یا به صورت سفارشی در اختیار تمامی چرخ‌های اتومبیل قرار خواهد داد. علاوه بر این، نسل جدید بی.ام.و X4 قابلیت تنظیم در حالت‌های مختلف را خواهد داشت که در این زمینه می‌توان به حالت "اسپرت پلاس"، "اسپرت"، "راحتی" و همچنین در پایان به حالت "اکو پرو" اشاره داشت.

در پایان شرکت خودروسازی BMW اعلام کرده است که خودروی شاسی بلند X4 در مدل‌های xDrive30i به قیمت پایه 51 هزار و 445 دلار عرضه خواهد شد، این درحالیست که مشتریان برای داشتن نسخه قوی‌تر M40i، نیاز به پرداخت هزینه 61 هزار و 445 دلاری خواهند داشت.

کد خبر 90736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha