10 خودروی الکتریکی با بیشترین محدوده حرکتی

پرشین خودرو: لیستی از خودروهای الکتریکی فعال در بازار آمریکا که با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بیشترین مسافت را طی میکند، معرفی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در قرن 21 با رشد سریع تکنولوژی، صنعت خودروسازی هم رشد پیدا کرد و توانست خودروهای جدیدی توسعه دهد، همچون وسایل نقلیه الکتریکی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در زمینه تکنولوژی و تولید باتری‌های نسل جدید صورت گرفته است، می‌توانیم حالا شاهد اتومبیل‌های الکتریکی قدرتمند با محدوده حرکتی بسیار خوب باشیم. حال پیرو این موضوع، در ادامه لیستی از خودروهای الکتریکی فعال در بازار آمریکا تهیه شده است که با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، دارای بالاترین محدوده حرکتی خواهد بود.

10- کیا سول الکتریکی

 



کیا سول الکتریکی اولین گزینه آسییی در لیست است و طبیعتا آخرین گزینه هم نخواهد بود، اما موضوع مهم اینجاست که عملکرد بسیار خوب این اتومبیل در بخش فنی، باعث شده است تا در بین 10 خودروی برتر الکتریکی با بیشترین محدوده حرکتی قرار گیرد، زیرا این اتومبیل در مدل‌های جدید خود با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، می‌تواند محدوده حرکت 178 کیلومتری داشته باشد.

9- بی ام و i3

 


در مدل‌های جدید این خودرو، کمپانی خودروسازی "بی.ام.و" از باتری‌های جدید 94 آمپرساعت برای سال 2018 میلادی استفاده کرده است تا با انجام این کار، دامنه حرکت اتومبیل را تا 183 کیلومتر افزایش دهد و همچنین جواز حضور در بین 10 خودروی الکتریکی با بیشترین محدوده حرکتی را بدست آورد.

8- فورد فوکوس الکتریکی

 



فورد فوکوس را همه با یک پیشرانه بنزینی قدرتمند می‌شناسند و کمتر کسی با مدل‌های الکتریکی آن آشنایی دارد، بویژه اینکه در بازار آمریکا محصور شده و تنها در اختیار مشتریان این کشور قرار می‌گیرد، اما این خودرو به یک سیستم محرک الکتریکی بسیار خوب مجهز شده است که باعث شده حداکثر محدوده حرکتی اتومبیل تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، به رقم تحسین برانگیز 185 کیلومتر برسد.

7- هیوندای آیونیک الکتریکی

 



آیونیک، خودروی سبز هیوندای که در مدل‌های مختلفی همچون هیبریدی، پلاگین هیبریدی و یک نسخه تمام الکتریکی دیده می‌شود، با عملکرد فنی بسیار خوب خود در نسخه تمام الکتریکی توانسته در بین 10 خودروی الکتریکی برتر قرار گیرد. طبق ادعای شرکت خودروسازی هیوندای، نسخه تمام الکتریکی "آیونیک" می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، محدوده حرکت 200 کیلومتری در شرایط استاندارد داشته باشد.

6- فولکس واگن e-Golf

 


جالب اینجاست که اتومبیل تمام الکتریکی فولکس واگن e-Golf با اختلافی اندک، بالاتر از هیوندای آیونیک الکتریکی در رتبه "ششم" قرار گرفته است. به طور دقیق‌تر، هیوندای آیونیک با محدوده حرکت 124 مایل در این لیست دیده می‌شود، اما در ادامه محدوده حرکت 125 مایل فولکس واگن باعث شده است تا جایگاه بهتری نسبت به هیوندای در لیست "بهترین خودروهای الکتریکی" داشته باشد.


5- نیسان لیف

 



نسل اول نیسان لیف به عنوان اولین خودروهای الکتریکی تولید انبوه بازار، توانست موفقیت بسیار خوبی بدست آورد، اما حالا نوبت به نسل جدید نیسان لیف رسیده است تا راه پدر خود را با قدرت بیشتری دنبال کند. با تایید کمپانی خودروسازی نیسان، نسل دوم "لیف" می‌تواند محدوده حرکت 240 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد.

4- شورلت بولت الکتریکی

 



شاید خودروسازان ژاپنی در زمینه عملکرد، کیفیت، اقتصاد سوخت و... حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، اما در زمینه اتومبیل‌های تمام الکتریکی، این خودروسازان آمریکایی خواهند بود که از همه پیشی گرفته و بخش قابل توجهی از این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. زیرا از اینجا به بعد تنها شاهد خودروسازان آمریکایی خواهیم بود که بهترین اتومبیل‌های الکتریکی را تولید کرده، همچون کمپانی خودروسازی شورلت که با نصب باتری‌های قدرتمند بر روی شورلت بولت الکتریکی، توانسته حداکثر محدوده حرکت 383 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بدست آورد.

3- تسلا مدل X

 


از اینجا به بعد، لیست کاملا در اختیار محصولات تسلا خواهد بود که اولین محصول آن در لیست برترین‌های الکتریکی، شاسی بلند "تسلا مدل X" با محدوده حرکت 380 کیلومتر است، هرچند این محدوده حرکتی در ضعیف‌ترین نسخه از تسلا مدل X بدست می‌آید و با انتخاب قوی‌ترین عضو خانواده، می‌توانید تا حداکثر 475 کیلومتر محدوده حرکتی داشته باشد.

2- تسلا مدل 3

 


بعد از شاسی بلند تسلا مدل X، در جایگاه دوم لیست ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصول تسلا، یعنی خودروی تسلا مدل 3 دیده می‌شود که طبق ادعای شرکت سازنده، با شارژ کامل باتری‌های آن می‌توانید تا مسافت 500 کیلومتری در شرایط استاندارد جاده رانندگی کنید.

1- تسلا مدل S

 


در آخر هم به سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی سدان الکتریکی جهان، یعنی تسلا مدل S خواهیم رسید که همانند شاسی بلند "تسلا مدل X" با ظرفیت‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌شود که در این زمینه حداقل محدوده حرکت 440 کیلومتر و حداکثر محدوده 540 کیلومتر خواهد داشت.

کد خبر 90764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha