وضعیت خودروسازی کشور معیوب است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس، مقایسه ای بین میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی و خارجی انجام داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، احمد مرادی  با اشاره به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر احتمال توقف 10 خودرو به دلیل مصرف سوخت بالا، گفت: ناوگان خودروی کشور فرسوده است و متاسفانه از خودروهایی استفاده می شود که عمر مفید آنها تمام شده و به یک آلاینده تبدیل شده اند که بیشترین تعداد آن در تهران است.

خودروهای داخلی در 100 کیلومتر 10 تا 11 لیتر سوخت مصرف می کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند مصرف سوخت آنها بالا است، افزود: بیشتر خودروهای داخلی در 100 کیلومتر 10 تا 11 لیتر سوخت مصرف می کنند که این در برابر کشورهایی که هر 100 کیلومتر 3 لیتر مصرف می کنند فاصله فاحشی دارد.

وضعیت خودروسازی کشور معیوب است

وی ادامه داد: اگر این موضوع مصرف بالای سوخت در نظر گرفته شود وضعیت خودروسازی کشور معیوب بوده و دچار مشکل است که باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و دستگاه های نظارتی نسبت به مصرف و استاندارد خودروها ایرادی گرفته اند، یادآور شد:این خودروهای تولیدی با مصرف سوخت بالا از جهت افزایش هزینه های کشور و آلایندگی مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمامی کشورهای دنیا با استفاده از تکنولوژی روز برای کاهش میزان مصرف سوخت تلاش می کنند که ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم و از تکنولوژی روز در این زمینه استفاده شود.

کد خبر 90799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha