بخش ریلی کمک مالی می خواهد

پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: اگر دولت می خواهد تاخیری در حرکت قطارها رخ ندهد باید پول بدهد، چراکه با این شیوه نمی‌توان راه‌آهن را اداره کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صداوسیما، سیدمحمد راشدی در خصوص تأخیر قطارها در بارش برف اخیر و این که چرا این اتفاق رخ داد و بخش ریلی غافلگیر شد افزود: بخشی که مربوط به شرکت رجا می‌شود تجهیز قطار است که ما در این بخش به خوبی عمل کردیم اما مشکل در زیر ساخت هاست که باید برطرف شود.
وی در خصوص میزان توسعه نیافتگی در بخش ریلی و علت آن اضافه کرد: علت اصلی این است که همه خوب شعار می‌دهند و بر هیچ کس پوشیده نیست که در مواقع بحران فقط بخش ریلی است که به داد مردم می‌رسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هیچ مسؤولی شنوا نیست.
راشدی گفت: هشت سال است که شرکت رجا قطارهای حومه‌ای را مدیریت می‌کند و در این مدت زیان این شرکت پرداخت نشده، اما به خاطر مردم فعالیت مان را متوقف نکرده ایم. شرکت رجا 890 میلیارد تومان زیان انباشته دارد و از آن جاکه اجازه افزایش قیمت نداریم و یارانه‌ای هم دریافت نمی‌کنیم، شرایط مناسب نیست.
وی تأکید کرد: شعار دادن راحت، اما عمل کردن سخت است. قرار بود اولویت، توسعه حمل‌ونقل ریلی مسافری باشد، اما هیچ کمک مالی نمی‌شود.
رئیس هیئت مدیره رجا اظهار داشت: زمانی که تمامی پروازها لغو و حمل‌ونقل جاده‌ای بسته می‌شود، انتظار است بخش ریلی همچنان خدمات ارائه دهد و ما باید قطارهای فوق العاده را تأمین کنیم. پنج ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکت‌های پیمانکاری را پرداخت کند، سه ماه است که شرکت‌های پیمانکاری حقوق کارکنان خود را نداده‌اند، حتما باید در بخش ریلی به بحران برسیم تا کمیته‌ای ایجاد شود و این بحران توسط دولت و مجلس مدیریت شود؟
وی افزود: شرکت رجا با بحران مواجه است، ما هزینه‌های خود را با وام بانکی تأمین و پرداخت می‌کنیم؛ 50 میلیارد وام بانکی دریافت کردیم تا بخشی از هزینه‌ها پرداخت شود. حرف اول و آخر این است که بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، بلکه نیازمند کمک مالی است.
راشدی اضافه کرد: 60 درصد از قطارهای کشور در اختیار شرکت رجاست، تا این لحظه از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه برای قطارهای تکلیفی و حومه ای هیچ کمکی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، زیان شرکت رجا را تایید کرده است، اما گوش شنوایی نیست. و نمی دانیم مجلس و دولت چه زمانی به فکر نوسازی ناوگان ریلی خواهند افتاد.
رییس هیئت مدیره شرکت رجا افزود: تاخیرهایی به دلیل برودت هوا ایجاد شد که مشکل اصلی آن به دلیل زیرساخت ها بود، باید برای حل این مشکلات کمک شود؛ مردم باید از مشکلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل ونقل ریلی کشور با مشکل زیرساختی مواجه است و دولت باید برای حل این معضل کمک مالی کند.
راشدی تأکید کرد: در شرایط کنونی هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش ریلی نیست، زیرا نه تنها زیان‌ها، بلکه یارانه نیز پرداخت نمی‌شود.
وی اظهار داشت:: اولویت شرکت حمل و نقل ریلی رجا خرید ناوگان است، اما به دلیل عدم پرداخت از سوی دولت فعلا متوقف شده است.
رئیس هیأت مدیره شرکت رجا افزود: راه آهن در بدترین شرایط (بحران سرما در سال 1386) در کنار مردم بود، اما هیچ قطاری حذف نشد، بدون تردید در فضای کنونی نیز تلاش می کنیم فعال باشیم؛ البته در حال حاضر مشکلات شرکت رجا بسیار زیاد شده است و باید سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات به بخش ریلی اقدام کند، در غیر این صورت باید انتظار شرایط حادتری داشت.

کد خبر 90808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha