تصادفات 80 هزار نقص عضو بر جای می گذارد

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت ایمن سازی جاده ها برای کاهش تصادفات، گفت: در حوادث جاده ای بیش از 12 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت های بیمه به عنوان دیه فوت و همچنین معلولیت و نقص عضو پرداخت می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور ، با انتقاد از آمار بالای تصادفات جاده ای در کشور، بر ضرورت بازنگری در سیاست های ساخت خودرو و همچنین بهسازی راه ها تاکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالانه 16 هزار نفر در اثر حوادث جاده ای دچار سانحه شده و بیش از 5 برابر این تعداد مجروح و معلول جسمی در اثر این حوادث در کشور داریم، افزود: اصلاح مهندسی راه ها و کاهش نقاط حادثه خیز از ضرورت هایی است که برای کاهش تلفات جاده ای باید مدنظر مسئولان مربوطه با تزریق اعتبارات کارآمد قرار بگیرد.

اصلاح مسیر و بازنگری در شیوه تولید خودرو دو اصل مهم برای کاهش تلفات جاده ای

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در حوادث جاده ای بیش از 12 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت های بیمه به عنوان دیه فوت و همچنین معلولیت و نقص عضو پرداخت می شود، تصریح کرد: اصلاح راه ها و همچنین بهبود وضعیت ساخت خودرو در کشور دو عامل مهمی است که صرفه جویی کلانی در منابع مالی و انسانی کشور می کند.

کیان پور با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل، بهبود وضعیت خودروهای تولید داخل و همچنین بهسازی بزرگراه ها و جاده ها در کشور می تواند علاوه بر کاهش نرخ تصادفات جاده ای از هدر رفت بیت المال جلوگیری کند، گفت: متاسفانه تصادفات جاده ای و فوت یکی از اعضای خانواده اختلال جدی در روند زندگی آن ها ایجاد می کند.

دولت با کاهش تصادفات جاده ای در هزینه های عمومی خود صرفه جویی می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سالانه هزینه های بسیاری برای جبران معلولیت های رخ داده برای افراد در نتیجه تصادفات جاده ای می شود، افزود: بهترین راه دولت برای کاهش هزینه های خود در این حوزه ساخت خودروهای ایمن و دست برداشتن از تولید خودروهای بی کیفیتی است که سال ها از تولید آن ها در داخل میگذرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به ارزان بودن سفر از طریق جاده دولت باید امکانات مورد نیاز برای ایمن شدن مسیرها را فراهم کند در غیر این صورت همین هزینه ها باید از طریق دیه یا موارد این چنینی پرداخت شود.

کد خبر 90812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha