کد خبر 90818
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
توصیه های پلیس به رانندگان در هنگام بارش برف

پرشین خودرو: رانندگی در برف و باران مهارت بیشتری می خواهد چرا که جاده و خیابان لغزنده از عوامل مهم تصادفات رانندگی محسوب می شوند لذا در این روزها باید نکات ایمنی با دقت زیادتری رعایت شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان می گوید: دلیل عمده افزایش تصادفات رانندگی در روزهای بارانی و برفی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است که رعایت نکاتی در این روزها می تواند به افزایش ایمنی در رانندگی کمک کند.
سرهنگ رمضان نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در روزهای بارندگی باید از سالم بودن برف پاک کن ها و لاستیک ها قبل از ترددها مطمئن شد، گفت: منبع آب شیشه شوی خودرو هم باید مرتب کنترل شود چرا که در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران، لاستیک خودروهای جلویی شیشه ها را کدر می کند.
وی اظهار کرد: هنگام بارندگی بدلیل کاهش اصطکاک، حداکثر سرعت های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می یابد و راننده ضروری است با سرعت کمتری حرکت کند.
سرهنگ نادری افزود: فشار دادن چندین باره پا بر روی پدال ترمز در مواقعی که راننده مجبور به توقف ناگهانی است می تواند از لیز خوردن خودروهایی که مجهز به ترمز ABS نیستند، جلوگیری کند.
وی یادآور شد: در مواقع سُر خوردن خودرو نیز باید از ترمز کردن پرهیز شود چون با قفل شدن چرخ ها پس از ترمز گرفتن، خودرو بیشتر لیز می خورد و منحرف می شود.
وی با بیان اینکه در این مواقع بهترین کار چرخاندن فرمان به جهتی است که عقب خودرو سُر خورده است، گفت: هر زمان حرکت خودرو به حالت مستقیم درآمد می توان به آرامی برای توقف بر روی پدال ترمز فشار وارد کرد و یا به حرکت در مسیر ادامه داد.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اضافه کرد: در روزهای بارانی و برفی باید از سبقت گرفتن پرهیز کرد چرا که چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند که موجب سُر خوردن آن می شود.
سرهنگ نادری افزود: برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز هم موجب سُر خوردن خودروها می شود بنابراین باید در زمان رانندگی در جاده های برفی و لغزنده پدال گاز را به صورت متعادل نگه داشت.
وی یادآور شد: استفاده از لاستیک یخ شکن و یا زنجیر چرخ و آرام حرکت کردن از ضروریات اصلی و اساسی رانندگی در جاده های برفی است.
وی با اشاره به اینکه رانندگان وسایل نقلیه در زمستان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند، تاکید کرد: اگر در هنگام رانندگی با برف سنگین روبرو شدید و این تجهیزات را همراه نداشته باشید ادامه حرکت با دنده سنگین تنها راه ممکن است.

کد خبر 90818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha