کد خبر 9083
۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
انجمن خودروسازان ایران بیانه داد

پرشین خودرو: متاسفانه اخیراً اطلاعات غلط و نادرستی به مسئولین محترم داده می شود كه در سخنرانی ها و مصاحبه های ایشان بازتاب می یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»، انجمن خودروسازان وظییفه خود می داند اطلاعات صحیح را به اطلاع تمام مسئولین دست اندركار صنعت خودرو و مردم شریف ایران برساند: 1- تا پایان سال 83 تمام خودروهای تولید داخل از سیستم كاربراتور استفاده می كردند كه در هر كیلومتر پیمایش بیش از 60 گرم گاز آلاینده از اگزوز خارج می شد. از نظر ضوابط، این خودروها فاقد استاندارد آلایندگی بودند. یعنی حتی استاندارد یورو 1 را هم پاس نمی كردند. 2- از ابتدای سال 84 با حذف كاربراتور و نصب سیستم انژكتور و سیستم مبدل كاتالیست كانورتور میزان گازهای آلاینده از اگزوز خودروهای جدید به رقم 2.7 گرم در هر كیلومتر پیمایش كاهش یافت و خودروهای تولید داخل توانستند به استاندارد یورو2 اتحادیه اروپا دست پیدا كنند. هم اكنون نیز تمام خودروهای تولیدی بدون استثناء استاندارد یورو2 را پاس كرده و فقط 2.7 گرم گاز آلاینده تولید می كنند. 3- با سرمایه گذاریهای فراوان خودروسازان در چند سال اخیر، از اول سال 91 تولید خودروها با استاندارد یورو4 شروع خواهد شد و تا پایان سال 91 تمام خودروهای تولید داخل مجهز به تجهیزات جدید كاهش آلایندگی خواهند شد. بدینسان میزان گازهای آلاینده از 2.7 گرم در هر كیلومتر پیمایش به 1.18 گرم كاهش خوهد یافت. 4- كاهش چشمگیر آلایندگی در شهر تهران و سایر كلانشهرها فقط و فقط موكول به اجرای 3 كار همزمان با یكدیگر است. اول- خروج اجباری خودروهای كاربراتوری( تولیدات تا پایان سال 82) از كلانشهرها چون حدود50 برابر استاندارد یورو4 آلایندگی داشته و قادر به اخذ برگه معاینه فنی نیستند. دوم- اجباری كردن اندازه گیری عملكرد كاتالیست كانورتورهای خودروها در فرایند معاینه فنی خودروها. سوم- اجرای مستمر و دائمی قانون جلوگیری از تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط پلیس راهور ناجا در كلانشهرها. 5- در چند سال گذشته هیچ خودروساز ایرانی از لنت ترمزهای آزبست دار استفاده نكرده اما با كمال تاسف در بازار قطعات یدكی، لنت ترمزهای غیراستاندارد (آزبست دار) تولید داخل و وارداتی به وفور به چشم می خورد. برای حل این معضل اولاً باید مسئولین ذیربط قانون 11 سال پیش را به اجرا درآورده و تولید كارخانجات متخلف را متوقف كنند و ثانیاً آنكه جلوی واردات رسمی یا قاچاق لنت های غیراستاندارد را بگیرند.
کد خبر 9083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    0 0
    يه سوال برای این چند ميليون خودرويي که بدون دستگاه كنيستر توليد و روانه بازار شدند، چه جوابي براي اين دنيا يا ان دنياي خود دارين