دفاتر خدمات مسافرتی ملزم به ارائه قرارداد هستند

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های سفر هوایی، زیارتی و گردشگری استان تهران با اشاره به افزایش تقاضای سفر در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی اعلام کرد تمامی آژانس‌ها ملزم به ارائه قرارداد به خریداران بسته سفر هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازجام جم، رضا اباذری، رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های سفر هوایی، زیارتی و گردشگری استان تهران درباره تعداد دفاتر خدمات مسافرتی مجاز فعال در استان تهران ب گفت: براساس آخرین آماری که در اختیار داریم 2 هزار دفتر فعال و مجاز در استان تهران فعالیت می‌کنند که همه آنها ملزم به نصب مجوزهای مربوطه در دید مراجعه‌کنندگان هستند.
اباذری در ادامه افزود: معمولاً تخلفاتی که در این زمینه ثبت‌شده است مربوط به غیرمجازها است که با استفاده از جاذبه قیمتی در شبکه‌های مجازی تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند و باعث بروز مشکلاتی برای متقاضیان سفر می‌شوند.
این مقام صنفی تأکید کرد: همه دفاتر خدمات مسافرتی که مجاز به فروش بسته‌های سفر به اشکال مختلف هستند ملزم به ارائه قرارداد رسمی به خریداران بسته‌های سفر هستند که در این قرارداد باید تمامی موارد روشن و دقیق ذکرشده و به امضاء و مهر مدیریت آژانس یا نماینده قانونی آن رسیده باشد.
وی با اشاره به گسترش فروش بسته‌های سفر مختلف از طریق درگاه‌های اینترنتی نیز به خبرنگار ما گفت: برخی از متقاضیان دریافت خدمات گردشگری به دلیل مشغله‌ای که دارند از طریق وب‌سایت‌ها و یا درگاه‌های اینترنتی آژانس‌ها خرید انجام می‌دهند که این افراد نیز باید قرارداد خود را روی سربرگ رسمی آژانس از همان طریق دریافت کنند به این دلیل که در صورت بروز مشکل امکان رسیدگی به مشکل آن‌ها کمی دشوار خواهد بود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های سفر هوایی، زیارتی و گردشگری استان تهران افزود: البته قبل از هرگونه پرداخت وجه و همچنین خرید بسته‌های مسافرتی متقاضیان می‌توانند طی تماس تلفنی با شماره‌های 88934841 الی 3 اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران و انجمن صنفی هم 88959013 نسبت به تائید اعتبار آژانس موردنظر خود اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: در شهرستان‌ها نیز تمامی ادارات کل میراث فرهنگی چنین امکانی را در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند که هموطنان ساکن شهرستان‌های ایران نیز می‌توانند از همان طریق با اطمینان خاطر خریدهای خود را انجام دهند.
اباذری با اشاره به‌احتمال بروز اختلاف در این زمینه تصریح کرد: مسافرانی که به هر دلیل نسبت به ارائه خدمات مندرج در متن قرارداد خریداری‌شده شکایت دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی منطقه خود و یا شورای حل اختلاف مربوطه شکایتشان را ثبت و مراحل قانونی آن را آغاز کنند.
این مقام صنفی به خبرنگار ما گفت: البته هرساله از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه کشیک رسیدگی به شکایات احتمالی در محل اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها با حضور نمایندگان انجمن صنفی مربوطه دایر است تا در کمترین زمان ممکن نسبت به حل اختلاف موردنظر اقدام کنند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های سفر هوایی، زیارتی و گردشگری استان تهران به مسافرانی که در هنگام سفر خود با مشکلی نسبت به ارائه خدمات موردنظر مواجه می‌شوند نیز اطمینان خاطر داد که این افراد در صورت در اختیار داشتن قرارداد رسمی می‌توانند پس از بازگشت نسبت به پیگیری مشکل اقدام قانونی انجام دهند.

کد خبر 90967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha