کد خبر 90969
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کندی در روند قراردادهای خودرویی!

پرشین خودرو: در شرایطی که به نظر می‌رسید قراردادهای خودرویی امسال روند شتابنده‌ای داشته باشد، اما آن‌طور که فعالان این عرصه می‌گویند، تا حدی کندی در روند قراردادها را شاهد هستیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازخبرآنلاین، با وجود این دیدگاه‌ها، اما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که همه قراردادهای پسابرجامی در زمینه خودرو در حال اجرا است.

به گفته منصور معظمی، قرارداد پژو با ایران خودرو در حال اجرا بوده و در حال حاضر مشتریان از محصولات آن استفاده می‌کنند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی ایران متذکر می‌شود: تعداد تولید خودروهای پژو ۲۰۰۸ تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه بوده است و خط تولید این خودرو متوقف نیست.

معظمی در عین حال از تاخیر دو ماهه در عرضه پیش فروش این خودروها خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال حاضر خودروهای قرارداد آذر به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی درباره قرارداد سیتروئین و سایپا نیز توضیح می‌دهد: کار اجرایی آن قرارداد شروع شده و در ۳ ماهه دوم سال آینده وارد مدار تولید و بازار می‌شود. قراردادهای فولکس واگن با ماموت و هیوندای با کرمان خودرو نیز در جریان است.

معظمی در خصوص آخرین وضعیت قرارداد رنو و ایدرو نیز متذکر می‌شود: در حال تغییر و تحولات هستیم. رنو برای اجرای تعهدات خود در این قراداد آماده بوده است، اما ایران به دلیل برخی مشکلات نتوانست به تعهدات خود عمل کند و خوشبختانه با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت این کار انجام شده است و در حال تشکیل شرکت هستیم.



انتظار معجزه نداشته باشید

در این میان، جان کریستف کمار، قائم‌مقام گروه پژوسیتروئن معتقد است که نمی‌توان برای موفقیت زودهنگام این قراردادها انتظار معجزه داشت.

وی در یک نشست خبری با ذکر این نکته که ما این‌جا هستیم تا به اهداف برسیم، تصریح می‌کند: همه چیز آن‌طور که پیش‌بینی کرده بودیم، پیش نرفت. جریان تامین مالی در نظام بانکی مشکل است و ارتباطات بانکی بین ایران و کشورهای خارجی هنوز مشکل جدی است.

کمار با اشاره به این‌که نرخ ارز به سرعت در حال بالا رفتن است و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، متذکر می‌شود: به طور طبیعی قیمت محصولات ما متاثر از افزایش نرخ ارز خواهد بود.

عضو هیات مدیره گروه PSA با بیان این‌که بهترین و پرسودترین روش برای ما داخلی‌سازی است، اما زیرساخت‌های ایران، مسایل گمرکی و نوسانات نرخ ارز ما را از این هدف دور ساخته است، می‌افزاید: در حال حاضر داخلی‌سازی ۲۰۰۸ بیش از ۲۰ درصد است. داخلی‌سازی در تولید ۳۰۱ به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد و در پی آن به دلیل وجود قطعات مشترک بین ۲۰۰۸ و ۳۰۱ داخلی سازی ۲۰۰۸ به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

کمار با اشاره به این‌که برند پژو در ایران هنوز در جایگاه اول است، می‌گوید: درست است که رنو رقیب است، اما ما از این رقابت ترسی نداریم و نمی‌جنگیم کسی را از بازار حذف کنیم.

قائم‌مقام گروه پژوسیتروئن می‌افزاید: از زمان اجرای برجام بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در حوزه خودرو هستیم. بعد از ۱۸ ماه خودروی ۲۰۰۸ را وارد بازار کردیم و C3 در سایپا کاشان به تولید می‌رسد.

او با اشاره به این‌که با ۷۶ قطعه‌ساز قرارداد همکاری امضا کردیم، تصریح‌ می‌کند: پژو ٢٠٠٨ اولین محصول همکاری با ایران خودرو وارد بازار شده و می‌توان گفت همه استانداردهای روز دنیا را دارد و در بازارهای بین‌المللی نیز با استقبال بسیاری روبه رو است.

کمار در پایخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای نظارت بر محصولات پیشین پژو در ایران ندارید؟ متذکر می‌شود: محصولاتی مانند پژو۲۰۶ بسیار قدیمی است و مستهلک شدند؛ اگرچه قیمتشان رقابتی است، اما در کوتاه مدت نمی‌توان جایگزینی با این قیمت برای آن معرفی کرد.

قائم‌مقام گروه پژوسیتروئن همچنین درباره استانداردهای ۸۵ گانه ایران عنوان می‌کند: استانداردهای ۸۵گانه برای محصولات ما سخت نیست، زیرا ما تمامی این استانداردها را پاس خواهیم کرد، اما برای ایران کم دشوار خواهد بود که این استانداردها را رعایت کند.

کد خبر 90969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha