کد خبر 90971
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
فرودگاه یاسوج از دید رادار خارج است

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: منطقه ای که فرودگاه یاسوج در آن قرار دارد، از دید رادار خارج است و خلبان باید هواپیما را کنترل می کرد تا بتواند فرود بیاید.

به گزارش پرشین خودرو، صدیق بدری در گفت وگو با رادیو اقتصاد درباره سانحه هوایی پرواز تهران ـ یاسوج گفت: از طرف کمیسیون عمران مجلس، کمیته ای برای بررسی سانحه تشکیل شده که امروز در محل سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز کنترل فضای کشور وابسته به شرکت فرودگاه ها تشکیل دادیم.

وی افزود: روز گذشته نیز تمام موارد از لحظه پرواز تا زمانی که ارتباط قطع شد، به صورت کامل بررسی گردید و همچنین نوارهای ضبط شده مکالمات انجام شده میان خلبان با برج مراقبت را بررسی کردیم. متأسفانه ارتباط به صورت لحظه ای قطع شده و هیچ مکالکه غیرعادی هم ضبط نشده است.

به گفته بدری، شرایط اقلیمی و مه آلودگی منطقه و وضعیت دید سبب شده تا امداد و نجات هوایی به سختی انجام شود.

وی افزود: باید منتظر باشیم تا لاشه هواپیما پیدا یا امکان رصد میدانی فراهم شود. کمیسیون عمران مجلس به صورت لحظه ای با سازمان هواپیمایی در ارتباط است؛ ضمن اینکه ستاد بحران هم در کمیسیون عمران، هم سازمان هواپیمایی و هم در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان تشکیل شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: منطقه ای که احتمال سقوط هواپیما در آن داده می شود، از دید رادار خارج است و خلبان باید هواپیما را هدایت می کرده تا با کنترل فرودگاه یاسوج فرود می آمده است.

کد خبر 90971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha