100 درصد خودروها از استاندارد یورو ۴ برخوردار است

شریعتمداری بیان کرد: در حوزه خودروسازی، ۴۰ درصد خودروهای تولیدی کشور تا سال ۹۲ از استاندارد یورو ۴ برخوردار بودند که امروز به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تعویض بیش از ۷۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سال گذشته که به ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت، افزود: در زمینه انتقال بار و مسافر از جاده به ریل گام‌های خوبی برداشته شده است و با تزریق ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور، نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه کشنده سنگین و نیمه سنگین فرسوده مطابق با استانداردهای روز جهان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ۲ درصد صنایع کشور صنایع آلاینده تشخیص داده شده اند.
شریعتمداری افزود: در حوزه خودروسازی، ۴۰ درصد خودروهای تولیدی کشور تا سال ۹۲ از استاندارد یورو ۴ برخوردار بودند که امروز به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی بیان داشت: استاندارد یورو ۵ خودرو نیز در کشور آغاز شده که از ۲ هزار و ۲۸۲ دستگاه خودرو در سال ۹۲ به ۱۹ هزار و ۱۲۰ دستگاه افزایش یافته است.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: با رشد۳۰ درصدی تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای صنعتی، رشد ۳۷ درصدی مقوله آبچرخانی در صنایع و نصب سامانه پایش لحظه ای آلودگی های زیست محیطی در بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی کشور‌ امروز شاهد رشد ۱۰ درصدی صنایع سبز هستیم.
در این آیین چهار واحد صنعتی و چهار واحد خدماتی به عنوان «برگزیده سبز» شناخته شدند و از 67 واحد «صنعت سبز» و 22 واحد «خدمات سبز» با اهدای تندیس قدردانی شد.
همچنین بر مبنای معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، 12 واحد صنعتی و 10 واحد خدماتی «قابل تقدیر» شناخته شدند.

کد خبر 90973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha