تعداد پلیس‌راه‌های پیش‌ساخته افزایش می‌یابد

پرشین خودرو: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افتتاح ۲۵ باب پاسگاه پیش‌ساخته پلیس راه در ۱۶ استان کشور گفت:‌این پروژه به تدریج گسترش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، داود کشاورزیان امروز در مراسم افتتاح هم‌زمان ۲۵ باب پاسگاه پیش‌ساخته بتنی پلیس راه اظهار داشت: این پروژه از ۴ سال پیش در سازمان راهداری کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه ساختار نظام اجرایی کشور مبتنی بر ساخت درجا است، افزود: شرکت‌هایی که ساختمان‌های پیش‌ساخته در کشور می‌سازند محدود بودند، بنابراین مناقصه ساخت این پاسگاه‌ها چندین بار تکرار شد و به همین دلیل انتخاب پیمانکار زمان برد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بابیان اینکه در تابستان ۹۴ قرارداد ساخت این پاسگاه‌ها امضا شد و به نتیجه رسید، افزود: طبق قرارداد مقرر شد در گام اول، دو باب پاسگاه به صورت پایلوت و آزمایشگاهی ساخته شود تا نواقص و مشکلات آن مشخص شود و پس‌ازآن طرح ادامه پیدا کرد.

* سردار مهری: نیازمند ایمن‌سازی هرچه بیشتر جاده‌ها هستیم

بنابر این گزارش در ادامه این مراسم سردار تقی مهری اظهار داشت: روش احداث پاسگاه‌های بتنی پیش‌ساخته روش مناسبی بود که امیدواریم به صورت الگویی در کشور مدنظر قرار گیرد.

فرمانده راهور ناجا ادامه داد: به نظر می‌رسد مناسب است که برای پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌ها نیز از این شیوه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با احداث این پاسگاه‌ها پروژه احداث کل پاسگاه‌های پیش‌ساخته به ۶۰ باب پاسگاه افزایش یابد.

سردار مهری بابیان اینکه ۹۰ درصد حمل‌ونقل بار و مسافر کشور از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: مدیریت این سفرها برعهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و ما نیازمند توسعه و گسترش و ایمن‌سازی جاده هستیم.

وی اضافه کرد: مقر استقرار پاسگاه‌های پلیس راه باید دارای استحکام باشد و شرایط زیستی مناسبی را فراهم کند.

فرمانده راهور ناجا افزود: اقدام دیگر که در خصوص کنترل سرعت و ایمن‌سازی در جاده‌ها انجام شده است، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی است که با حضور سازمان راهداری ارتقا یافت.

سردار مهری افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از تجهیزات نوین، نظارت بر جاده و عملکرد کاربران جاده افزایش یابد.

کد خبر 90992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha