طرح ترافیک جدید برای همه یکسان است

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طرح جدید ترافیک، شهردار، معاون شهردار، وزیر، قاضی، پزشک بطور یکسان عوارض پرداخت می کنند.

به گزارش پرشین خودرو از باشگاه خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی در کارگاه تخصصی آسیب شناسی طرح جدید ترافیک اظهار کرد:طرح جدید ابزاریست تا در بستری عدالت محور، خودروی کم آلاینده کمترین عوارض و خودرویی که آلایندگی بیشتری دارد، بیشترین عوارض را پرداخت کند.

وی افزود: برآوردها و مدل مطالعاتی این طرح نشان می دهد در صورت اجرای دقیق آن، شاهد کاهش ٢٦ درصدی ترافیک در محدوده طرح ترافیک، کاهش ١٧ درصدی در محدوده زوج و فرد و کاهش ٩ درصدی ترافیک در کل شهر خواهیم بود.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برآورد می شود با اجرای این طرح ضریب استفاده حمل و نقل عمومی با ٦ درصد افزایش تقاضای سفر اتوبوس و ٨ درصد افزایش در مترو مواجه خواهد شد.

وی گفت:در طرح جدید ترافیک شهردار، معاون شهردار، وزیر، قاضی، پزشک بطور یکسان عوارض پرداخت می کنند، این در حالیست که پیش از این عوارض ورود به محدوده مبناهای مختلفی داشته است.

پورسید آقایی گفت:برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تنها جانبازان ٧٠ درصد به بالا مطابق قانون به صورت رایگان مشمول دریافت طرح ترافیک می شوند.

کد خبر 91008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha