کد خبر 91013
۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
آخرین استعداد احتمالی تیم کی‌روش

پرشین خودرو: دنیل ارزانی بازیکن تیم ملبورن سیتی در دوماه اخیر با بازی های درخشانش یکی از بازیکنان موثر تیمش بوده و اکنون یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن جوان سال استرالیا است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ورزش سه، دنیل ارزانی بازیکن تیم ملبورن سیتی در دوماه اخیر با بازی های درخشانش یکی از بازیکنان موثر تیمش بوده و اکنون یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن جوان سال استرالیا است. او یک هافبک تهاجمی تکنیکی و سرعتی است و در بازی های اخیر تیمش یک گل زده و سه پاس گل هم داده است که آمار بسیار خوبی با توجه به دقایق بازی اش محسوب می شود. دنیل پدر و مادری ایرانی دارد و خودش نیز در ایران به دنیا آمده؛ اما در استرالیا بزرگ شده و در تیم های ملی زیر 17، زیر 20 و زیر 23 سال استرالیا هم بازی کرده است.


یک بازیکن «ایرانی»

پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در فوتبال استرالیا درباره مطرح شدن نام دنیل ارزانی در فوتبال استرالیا گفت:« فکر می کنم حدود 5-6 ماه است که اسم دنیل ارزانی در فوتبال استرالیا خیلی مطرح شده است. اوج کاری او زمانی بود که در بازی با ولینگتون در حالی که تیمش یک بر صفر عقب بود به زمین آمد و دو پاس گل داد و تیمش را برنده کرد. گزارشگر بازی در طول مسابقه و بعد از آن رسانه ها خیلی درخشش او را بزرگ دانستند. البته او هم در برد تیمش کاملا تاثیرگذار بود.»

 

او درباره دنیل اضافه کرد:« اگر اشتباه نکنم او بازیکن رده سنی جوانان تیم اف سی سیدنی بود و سال 2016 به عنوان بازیکن رده سنی جوانان به ملبورن سیتی آمد. او از رده جوانان خیلی زود به تیم ملبورن B آمد 6 بازی برای این تیم انجام داد و یک گل هم زد. نمایش خوبی که داشت باعث شد به سرعت به تیم بزرگسالان اضافه شود. در دو ماه اخیر هم همانطور که گفتم از فرصت های بازی که به او داده شده بهترین استفاده را کرده و خیلی از او تعریف می شود.»

 

پوریا نبی درباره پست بازی دنیل ارزانی گفت:« اگر بخواهم مثلا در تیم ملی ایران درنظر بگیرم او در پست وینگر و همان پست علیرضا جهانبخش بازی می کند هرچند گاهی هافبک تهاجمی هم هست. او تکنیک بسیار خوبی دارد و می توانم بگویم یک بازیکن کاملا ایرانی است. سرعت ، تکنیک ، ریز نقشی و سبک بازی اش نشان می دهد خون ایرانی در رگ هایش وجود دارد.»

 

 

 

او افزود:« مساله ای که امروز مهم است اینکه او باید بین تیم ملی ایران و تیم ملی استرالیا یک کدام را انتخاب کند. در رسانه ها نیز تازگی ها این موضوع طرح شده که همه چی به دنیل بستگی دارد و او در مرحله انتخاب تیم ملی اش قرار دارد.» او همچنین در ادامه گفت:« درباره آینده او در فوتبال باشگاهی هم باید بگویم اگر دنیل به همین روند رو به رشدش ادامه دهد می تواند خیلی زود به یک تیم اروپایی برود. بحث بزرگی که در فوتبال استرالیا هست شرکت ها و گروپ هایی هستند که نقش اساسی دارند. شرکتی به نام سیتی گروپ وجود دارد که تیم های منچسترسیتی، ملبورن سیتی، یوکوهامای ژاپن و....چند تیم دیگر زیرمجموعه آن هستند. این شرکت ها نقش مهمی در پیشرفت بازیکنان بازی می کنند. همین کار را با هافبک تیم ملی استرالیا کردند. آرون موی البته 25-26 ساله بود و تیم های حاشیه خلیج فارس می خواستند با 2-3 میلیون دلار او را به خدمت بگیرند؛ اما روشی که به کار گرفتند این بود که منچستر سیتی با این بازیکن قرارداد بست و سپس او را در کمتر از یک ماه به هادرسفیلد دادند. هادرسفیلد از چمپیون شیپ به لیگ برتر صعود کرد و سپس منچستر سیتی این بازیکن را با قیمت حدود 15 میلیون دلار به همین تیم رسما واگذار کرد. این اتفاق برای دنیل ارزانی هم می تواند رخ بدهد.»

 

او در این ارتباط که سبک بازی دنیل ارزانی شبیه کدام بازیکن ایرانی است گفت:« او من را کمی به یاد دوران اوج مسعود شجاعی می اندازد، تکنیکی و فانتزی بودنش شباهت زیادی به شجاعی دارد. مثلا او با سامان قدوس فرق دارد. سامان یک بازیکن فیزیکی است؛ اما ارزانی تکنیکی و باهوش است.»

 

کد خبر 91013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha