کد خبر 91027
۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
شرکت خودروسازی دایملر، امریکا را فریب داد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی دایملر با استفاده از یک نرم افزار اطلاعات غلطی را در مورد میزان انتشار گازهای مسموم توسط اتومبیل های تولیدی خود ارائه کرد و دولت آمریکا را فریب داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از انگجت، افشای فریبکاری این شرکت باعث شده تحقیقات مفصلی در مورد عملکرد آن در ایالات متحده آغاز شود.

در سال 2016 تعدادی از مشتریان دایملر که از این تقلب مطلع شده بودند، آن را مورد پیگرد قضایی قرار دادند و هشدار دادند که نرم افزار فریب کار طراحی شده توسط دایملر سازگاری تولیدات آن با محیط زیست را بیش از حد واقعی نشان می دهد.

پیش از این یک خودروساز آلمانی دیگر یعنی فولکس واگن نیز چنین تخلفی را مرتکب شده و مجبور به پرداخت جریمه مالی سنگین شده بود.

نرم افزار یادشده به گونه ای طراحی شده بود که خودروهای تولیدی دایملر با موفقیت قادر به کسب نمره قبولی در آزمون های آلایندگی ایالات متحده باشند. اطلاعات منتشر شده حاکیست برخی خودروهای تولیدی دایملر ده برابر حد مجاز در آمریکا اکسید نیتروژن متصاعد می کنند.

نرم افزار متقلب Bit 15 به گونه ای طراحی شده بود که بعد از طی مسافت نزدیک به 25 کیلومتر توسط خودرو خاموش شود تا رقم واقعی آلایندگی خودروهای یادشده مشخص نشود. انتظار می رود جریمه مالی سنگین در انتظار شرکت دایملر باشد.

کد خبر 91027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha