جزئیات سانحه هواپیمای پس از یافتن و بررسی جعبه سیاه اعلام می‌شود

پرشین خودرو: روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رؤیت قطعاتی از لاشه هواپیمای ATR سانحه دیده شرکت هواپیمایی آسمان را در کوه‌های دنا تأیید کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری‌، در ادامه تلاش‌ها برای یافتن محل سقوط هواپیمای مسیر تهران-‌یاسوج هواپیمایی آسمان با توجه به تعیین محدوده سقوط توسط سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی های به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر گروه‌ها و همچنین بهبودی نسبی وضعیت جوی صبح امروز قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده رویت شد.

‌هم اکنون تیم بررسی سانحه و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نیروهای امداد و نجات در سایت سانحه حضور دارند.

مشخص شدن علت سقوط هواپیما نیازمند بررسی پارامترهای مختلفی است که یکی از مهمترین آنها جعبه سیاه هواپیما است همچنین لازم است پس از یافتن جعبه سیاه هواپیمای مذکور توسط گروه‌های امداد و نجات، در اختیار تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری قرار گیرد.

‌سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که جزئیات وضعیت هواپیما و روند بررسی ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

بنابراین گزارش پیش از اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری درباره یافته شدن لاشه هواپیمای سانحه‌دیده، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فارس گفت: به یاری خداوند صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود، لاشه این هواپیما را حدود ساعت 9:50 دقیقه در ارتفاعات کوه دنا کشف کردند.

سخنگوی سپاه اظهار داشت: در ساعت 9:55 دقیقه آقای سلطانی متخصص امداد و نجات نیروی هوافضای سپاه مستقر در بالگرد این نیرو که هدایت آن را کاپیتان فراهانی و کاپیتان جلالیان عهده دار بودند، خبر کشف لاشه هواپیما را به فرماندهی کنترل هوایی نیرو اعلام کردند.

وی افزود: تیم جستجو و نجات نیروی هوافضای سپاه با انجام عملیات ویژه با دو فروند بالگرد به مختصاتی که پهبادها اعلام کرده بودند اعزام و موفق شدند لاشه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در مختصات جغرافیایی NC4208 و E514293 کشف و شناسایی کنند.

سردار شریف پیدا شدن محل سقوط هواپیما را موجب سهولت در اقدامات امدادی دانست و گفت: هم اکنون گروههای جستجوگر و دستگاههای امدادی در منطقه با تمرکز بر این نقطه می توانند با دقت و سهولت خود را به محل برسانند.

وی یادآور شد: در تصاویر گرفته‌ شده حتی آرم و نشان هواپیما هم به خوبی مشخص است و پیدا شدن محل سقوط این هواپیما دیگر قطعی است.

هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ساعت 8 صبح روز 29 بهمن‌ماه از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد؛ پس از آن اعلام شد که این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده و سانحه در 14 مایلی فرودگاه یاسوج رخ داده است.

این هواپیما حامل 60 مسافر و 6 خدمه و امنیت پرواز بود.

کد خبر 91028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha