توضیحات رییس سازمان هواپیمایی درباره جزییات حادثه

پرشین خودرو: ییس سازمان هواپیمایی کشوری در یک نشست خبری، جزییات حادثه هواپیمای ای تی ار شرکت هواپیمایی اسمان را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو، علی عابدزاده در نشست خبری با موضوع وضعیت رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای atr ۷۲-۶۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان گفت: در خصوص این حادثه، شرکت فرودگاه ها چند دقیقه بعد از آنکه، هواپیما از رادار خارج شد اطلاعیه صادر کرد و سازمان حدود یک ربع به ۱۰ روز سانحه متوجه شد که چه اتفاقی افتاده است. در همان زمان می دانستیم که چند دقیقه است که از هواپیما خبری نداریم. بلافاصله ستاد رسیدگی به سانحه را در سازمان هواپیمایی تشکیل دادیم. همزمان موضوع را به وزیر راه و شهرسازی اطلاع رسانی کردیم. وی بلافاصله به همراه چند نماینده مجلس در این ستاد حاضر شد.

عابدزاده تصریح کرد: همزمان تیم تجسس نیز تشکیل شد و وظایف افراد به آنها ابلاغ شد. یک تیم از سازمان هواپیمایی در روز سانحه به منطقه اعزام شد تا در ستاد بحران استانی حاضر شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تجسس نقطه سقوط هواپیما بسیار سخت بود و شرایط سخت آب و هوایی در منطقه حاکم بود که نیاز به مهندسی جدیدی داشتیم تا محل سقوط را بیابیم. این موضوع در دنیا هم شایع است و کشورهای صاحب تکنولوژی نیز در شرایط سخت آب و هوایی در تعیین نقطه سقوط هواپیما مشکل دارند.

معاون وزیر راه شهرسازی ادامه داد: از طریق روسیه و سازمان فضایی کشور توانستیم عکس هایی از محل سانحه به دست بیاوریم. همچنین از هواپیماهایی که دستگاه های خاص دارند کمک گرفتیم. وزارت ارتباطات نیز برای یافتن محل سانحه به سازمان هواپیمایی کمک کرد.

عابدزاده اظهار داشت: صبح امروز قطعه ای از بدنه هواپیما رویت شد و بلافاصله گروه های امدادی به منطقه اعزام شدند که به دلیل صعب العبور بودن منطقه تاکنون هیچ یک از گروه های کوهنوردی به منطقه نرسیده اند.

وی با اشاره به پراکندگی احتمالی قطعات اظهار داشت: هنوز از سایت اصلی وقوع سانحه اطلاع نداریم. اگر پراکندگی قطعات هواپیما زیاد باشد کار سختی در پیش داریم. همچنین شیارها در رشته کوه منطقه زیاد است. ولی تا چند دقیقه آینده گروه های امدادی وارد محل سقوط هواپیما خواهند شد که دستگاه های ویژه ای دارند و با آن می توانند تکه ها و قطعا هواپیما را بیابند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاهی که روی هواپیما نصب است بسیار مدرن بوده و دسترسی به اپلیکیشنی که بتواند آن را تعریف کند ساده است. تیمی از کشور سازنده هواپیما (فرانسه) برای بازخوانی جعبه سیاه به ما کمک خواهند کرد.

کد خبر 91031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha