تاثیر تردد بیش از 42 میلیون خودرو در ایتالیا بر محیط زیست

پرشین خودرو: بیش از 42 میلیون دستگاه خودرو در ایتالیا تردد می کند که این کشور را جزو 10 کشور اول اروپایی از نظر تراکم اتومبیل شخصی قرار می دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بر اساس داده های انجمن'Cgia'؛ 42 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در ایتالیا تردد می کند که این کشور را جزء 10 کشور اول اروپایی از نظر تراکم اتومبیل شخصی قرار می دهد به گونه ای که به طور متوسط در قبال هر 100 شهروند، 61 خودرو وجود دارد.
اتحادیه محیط زیست ایتالیا نیز اخیرا اعلان کرد: کیفیت هوا در 39 شهر این کشور در سال 2017، همواره غیر قابل تنفس تر و شرایط آلودگی نیز مزمن شده و سطح آلودگی و تمرکز ذرات معلق Pm10 در هوا به ویژه در مناطق شمالی این کشور اروپایی، بارها از حدمجاز عبور کرده است و هفت میلیون نفر در ایتالیا، هوای مملو از ذرات معلق، گازهای سمی و مخرب را در طول سال تنفس کرده اند.
به عقیده آژانس محیط زیست اروپا (AEA)، ایتالیا رکورددار مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی هوا در میان کشورهای اتحادیه اروپاست و بیش از 84 هزار تن در سال 2012 به این علت جان باخته اند.
انجمن 'Cgia' نیز در گزارشی اعلام کرد: درآمد مالیاتی دولت ایتالیا از این خودروها به 73 میلیارد یورو در سال می رسد که بیشتر آن مربوط به مصرف سوخت می شود. دولت ایتالیا سالانه 34 میلیارد و 800 میلیون یورو مالیات بر سوخت، وارد صندوق های خود می کند، این در حالی است که در سال 2017 مجموعا 34 میلیارد یورو برای واردات نفت و گاز هزینه کرده است. دولت برای هر لیتر گازوئیل 63 درصد مالیات و برای هر لیتر بنزین 66 درصد مالیات از صاحبان خودرو اخذ می کند.
دولت همچنین مالیات های دیگری از جمله مالیات بر نگهداری خودرو، تعمیرات و خرید قطعات یدکی و لوازم و لاستیک ها نیز دریافت می کند که از این طریق نیز تنها در سال 2016 بیش از 10 میلیارد یورو وارد صندوق های دولت شده است.
دولت از طریق دریافت مالیات بر خرید خودرو بیش از هفت میلیارد یورو و از طریق مالیات سالانه پرداختی خودروها نیز6 میلیارد و 600 میلیون یورو به دست آورده است. مالیات بر پارک خودروها و مالیات بر جریمه ها نیز پنج میلیارد و 600 میلیون یورو و مالیات بر بیمه خودروها نیز سه میلیارد و 900 میلیون یورو نصیب دولت کرده است. همچنین مالیات بر عوارض بزرگراه ها، 2 میلیارد یورو و مالیات بر روغن خودرو نیز یک میلیارد یورو وارد صندوق های دولت کرده است.
کیفیت پایین حمل و نقل عمومی شهری در ایتالیا، باعث افزایش خودروهای شخصی شده است که درمجموع به 42 میلیون و 800 هزار دستگاه می رسند. این در حالیست که بر اساس تحقیقات موسسه 'امبروزتی'؛ اقتصاد ایتالیا می تواند تا 12 میلیارد یور در سال از طریق بهبود سازماندهی حمل و نقل عمومی در 14 شهر، صرفه جویی و پس انداز کند.
جالب اینکه درآمد مالیاتی دولت ایتالیا از تمام ساختمان ها در این کشور، سالانه به 40 میلیارد یورو می رسد که بسیار پایین تر از درآمد مالیات دریافتی از خودروهاست.
ایتالیایی‌ها در مجموع هر سال متحمل پرداخت 100 نوع مالیات مختلف به ارزش 472 میلیارد یورو شده و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به 11 هزار و 800 یورو در سال می رسد و از هر دو ایتالیایی، یک نفر به نوعی به نهادهای دولتی و سازمان مالیاتی این کشور، بدهی مالیاتی دارد. ایتالیایی‌ها سالانه حدود نیمی از درآمد خود را به عنوان مالیات به صندوق های دولت می‌ پردازند و گویا شریک 50‌ درصدی در سود و نه در زیان دارند.

کد خبر 91032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha