تولید ولوو XC40 با سیستم محرک تمام الکتریکی تایید شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی ولوو در جدیدترین اطلاعیه خود، رسما تایید کرد که یک نسخه تمام الکتریکی برمبنای XC40 ساخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که برای رقابت با کامیون تمام الکتریکی تسلا، در نظر دارد یک کامیون تمام الکتریکی راه اندازی کند و یا حتی در ماه گذشته، این خودروساز سوئدی اعلام کرد که تا سال 2019 میلادی، اولین محصول تمام الکتریکی خود را معرفی و به بازار عرضه می‌کند، اما حالا ولوو اعلام کرده است که در برنامه ریزی این شرکت، خودروی جدید ولوو XC40 نیز یک سیستم محرک تمام الکتریکی دریافت خواهد کرد.

برای همگام شدن با شرکت‌های بزرگ خودروسازی، در روزهای گذشته اولین پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژر برای XC40 رونمایی شد و حال شرکت خودروسازی ولوو در نظر دارد تا یک سیستم محرک تمام الکتریکی در بخش فنی آن نصب کند، هرچند به این موضوع اشاره شده است که خودروی ولوو XC40، اولین محصول تمام الکتریکی ولوو نخواهد بود، زیرا پیش از این تایید شده است که شرکت خودروسازی ولوو برمبنای طرح 40.2 کانسپت، تا سال 2019 میلادی یک خودروی تمام الکتریکی راه اندازی و در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

برای اولین بار در سال 2016 میلادی، شرکت خودروسازی ولوو طرح کانسپت 40.2 را در قالب یک خودروی هاچ بک سایز بزرگ، به همراه طرح سدان 40.1 رونمایی کرد. در آن زمان شرکت خودروسازی ولوو به این موضوع اشاره داشت که اگر روزی این خودروی کانسپت را توسعه دهد و به مرحله تولید برساند، از یک سیستم محرک تمام الکتریکی و یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای تامین انرژی مورد نیاز اتومبیل استفاده خواهد کرد.

در ادامه طبق ادعای ولوو، سیستم محرک تمام الکتریکی "ولوو XC40" تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، می‌تواند محدوده حرکت 500 کیلومتر داشته باشد که در صورت کمک گرفتن از "جیلی" به عنوان کمپانی خودروسازی مادر، می‌تواند به این هدف بزرگ خود دست پیدا کند.

کد خبر 91122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha