تولید برند معتبرخودروی اروپایی در آذربایجان شرقی

پرشین خودرو: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز به ‌عنوان قطب سوم خودروسازی در کشور مطرح است، گفت: با توجه به سابقه طولانی استان در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، به دنبال این هستیم که با تشکیل یک انجمن مشترک (کنسرسیوم)، یکی از برندهای معتبر اروپایی را در استان تولید کنیم.

به گزارش پرشبن خودرو به نقل ازایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از 2 واحد خودروسازی، با اشاره به اینکه در این صنعت، سازندگان خوبی در استان داریم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل انجمن مشترک (کنسرسیوم) خودروسازی در استان موافقت کرده و در صورت تحقق این امر، تحول بزرگی در ارتقای صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.
وی اظهارکرد: واحدهای خودروساز استان در کنار افزایش ظرفیت تولید، باید تنوع تولیدات خود را هم افزایش دهند تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از این صنعت جذب کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش حمل و نقل از محورهای توسعه استان است، گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت‌های این بخش، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان به‌ویژه خودروهای تجاری ضروری است و دولت نیز در این زمینه تسهیلات خوبی ارائه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آذهایتکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های مورد تائید در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انتخاب شده است، افزود: برای پاسخ‌گویی به نیاز استان، این شرکت باید هرچه سریع‌تر ظرفیت تولید خود را افزایش دهد و ما نیز وظیفه داریم که مشکلات اداری آن را حل و فصل کنیم.
 استاندار آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز از چهار واحد تولیدی و صنعتی و یک پروژه در حال ساخت خدماتی و تفریحی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و بستان‌آباد بازدید کرد.
خدابخش در ابتدای این برنامه کاری، از خط تولید خودروی سواری MG در شرکت صنعت خودرو آذربایجان بازدید کرد.
این کارخانه که 517 نفر در خط تولید آن مشغول به کار هستند، طی قراردادی 10 ساله اقدام به مونتاژ سالانه 10 هزار دستگاه MG 360 و همچنین سایر محصولات این شرکت خواهد کرد.
شرکت صنعت خودروی آذربایجان که تولیدکننده انحصاری خودروهای MG در ایران است توانسته است 22 درصد قطعات محصولات تولیدی خود را بومی‌سازی کند و ظرفیت نهایی تولید آن 200 هزار دستگاه در سال خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین از خط تولید خودروهای سنگین و انواع کشنده، کامیون و کمپرسی در شرکت آذهایتکس بازدید کرد.
ظرفیت تولید این کارخانه که به‌عنوان یکی از شرکت‌های تائیدشده در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انتخاب شده است، 2 هزار دستگاه در سال است و این ظرفیت تا سال آینده به 4500 دستگاه می‌رسد.
خدابخش همچنین در بازدید از شرکت لوکس‌ایران تولیدکننده انواع لوازم آشپزخانه و شرکت تولیدی ورق‌کاران تبریز، مسائل و مشکلات این دو واحد صنعتی را بررسی کرد و از مسئولان مربوط خواست نسبت به حل مشکلات آنها مساعدت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی از پروژه در حال ساخت مجتمع خدماتی، تجاری و تفریحی پارک آبی هلیا نیز بازدید کرد و در جریان عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.
این پروژه در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و شامل پارک آبی سرپوشیده، هتل، رستوران، سالن همایش، پارکینگ و مجموعه تجاری و تفریحی است.

کد خبر 91171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha