بنزین یورو5 در ایران نه تولید و نه توزیع می شود؟

پرشین خودرو: برای توزیع بنزین یورو5، این فرآورده یا باید تولید داخلی شود و یا وارد شود اما تا امروز نه واردات و نه تولید داخلی کشور دارای استاندارد یورو5 نیست بنابراین ادعای مطرح شده با واقعیت ها همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود که روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو5 در کشور تولید و توزیع می شود و آلودگی هوای کلان شهرها به علت استاندارد نبودن خودروهای تولیدی است و بنزین توزیعی مرغوب است.
این ادعا در حالی است که بر اساس آمار، بنزین مصرفی روزانه در داخل کشور بیش از 6 برابر رقم تولیدی است که این نماینده محترم بیان کرده است.
اما بنزین یورو 5 چه زمانی به ایران رسید؟ و چرا هیچ اطلاع رسانی در مورد این تغییر بزرگ نشده است؟
بیژن حاج محمد رضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با رد ادعای تولید و عرضه بنزین یورو5 در ایران گفت: در هیچکدام از پالایشگاه های داخلی، بنزین یورو5 تولید نمی شود و این ادعا با واقعیت حال و حاضر فاصله بسیاری دارد.
وی افزود: در سال 96 روزانه بیش از 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که فاصله زیادی با میزان تولید ادعا شده دارد.
حاج محمد رضا با تایید مصرف بنزین یورو4 در تهران و بسیاری از کلان شهر ها گفت: آنچه در تهران عرضه می شود یورو4 است اما هنوز در برخی از شهرهای کشور بنزین عرضه شده یورو2 است و تا این لحظه بنده بنزین دارای استاندارد بالاتر از یورو4 در ایران نه دیده ام و نه شنیده ام که توزیع شود.
وی تاکید کرد: ما اصلا بنزین یورو5 نداریم که بخواهیم عرضه کنیم. اول باید چیزی در کشور تولید و یا وارد شود بعد بتوان توزیع کرد. وقتی بنزین یورو5 وجود ندارد چگونه توزیع می شود؟!
حاج محمدرضا، در خصوص وارد نشدن بنزین در سال 97 و اتکا به تولید داخلی برای رفع نیاز کشور تصریح کرد: تا سال 97 هنوز راه داریم و باید بنشینیم و ببینیم که این ادعا ها تا چه حد واقعیت پیدا می كند.

کد خبر 91176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha