افزایش قطعه سازان کشور در بازار جهانی به 60قطعه ساز+جزئیات

پرشین خودرو: با قرارداد رنو، تعداد قطعه سازان کشور در بازارهای جهانی از 15 به 60 قطعه ساز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو، با بیان این مطلب گفت: پس از برجام شش قرارداد خودرویی منعقد شده است، قرارداد ایران خودرو با پژو یکی از آنهاست که تاکنون 1700دستگاه پژو2008 در این راستا تولید شده است.
وی ادامه داد: قرارداد سیتروئن با سایپا دیگر قرارداد پسابرجامی است که محصول آن در سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار می شود.
به گفته این مقام مسئول، قراردادهای فولکس واگن با ماموت، هیوندای با کرمان موتور، ایران خودرو با بنز، اسکانیا با عقاب افشان و قرارداد شرکت رنو با ایدرو، از دیگر قراردادهای خودرویی پسابرجام هستند.
معظمی متذکر شد: با قرارداد رنو، تعداد قطعه سازان کشور در بازارهای جهانی از 15 به 60 قطعه ساز افزایش می یابد، 30 درصد صادرات محصولات با تعهد شرکت رنو انجام می شود، تولید داخلی گیربکس موتور در این قرارداد گنجانده شده است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو در زمینه قطعه سازی( آغاز عملیات اجرایی سال 96) و مشارکت با رنو فرانسه برای توسعه ظرفیت خودروسازی کشور(آغاز عملیات اجرایی در سال 97) دو طرح سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو است.
وی شرط بقای قطعه سازی کشور را ورود به بازارهای بین المللی و مشارکت با شرکت های خارجی دانست.
معظمی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه ریزی برای پروژه تامین و ساخت 630 دستگاه واگن در حوزه ریلی و تولید ۵ هزار واگن با ارزش 6 میلیارد دلار برای مترو کلانشهرها خبر داد.
رئیس هیات عامل ایدرو اضافه کرد: پروژه تولید بالگرد غیرنظامی به صورت مشارکت ایدرو با راشن هلیکوپتر روسیه از سال آینده آغاز می شود، سهم بخش خصوصی 60 درصد و سهم ایدرو 40 درصد در این قرارداد است
یادآور می شود: 54 پروژه با سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد تومان و با اشتغال بیش از 29 هزار نفر در برنامه 4 سال آینده ایدرو دیده شده است.

کد خبر 91184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha