کد خبر 91201
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
نسل جدید پژو 508 رونمایی شد

پرشین خودرو: باوجود اینکه چند هفته دیگر تا شروع نمایشگاه بین المللی ژنو باقی مانده است، شرکت خودروسازی پژو نسل جدید 508 را به طور رسمی رونمایی کرد تا در نمایشگاه بین المللی ژنو که از تاریخ 6 مارس امسال کار خود را در کشور سوئیس آغاز می‌کند، تنها به نمایش عمومی این محصول بپردازد.

به گزارش پرشین خودرو، طراحی ظاهری، اولین و مهم‌ترین قسمتی خواهد بود که شرکت خودروسازی پژو همچون دیگر محصولات نسل جدید خود توجه ویژه به آن داشته و سعی کرده است تا بهترین نتیجه را بدست آورد. به همین منظور شاهد یک طراحی بسیار خوب و پیشرفته هستیم که صفر تا صد آن دوباره طراحی شده است تا شکست‌های نسل قبل این خودرو کاملا جبران شود که برای اطلاع از جزییات آن می‌توانید به تصاویر دقت کنید، ولی در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید تا جزییات فنی اتومبیل را مورد بررسی قرار دهیم.

با تایید شرکت خودروسازی پژو، نسل جدید 508 با طول کلی 4750 میلی متر و همچنین ارتفاع 1400 میلی متر ساخته شده است که نسبت به نسل قبل خود، حدود 80 میلی متر طول کمتری دارد و همچنین ارتفاع آن به مقدار اندکی کاهش پیدا کرده است. اما با فاصله بین دو محور 2750 میلی متری، کاربران می‌توانند یک فضای پای بسیار خوب داشته باشند. علاوه بر این، صندوق بار اتومبیل حدود 485 لیتر حجم بارگیری دارد که نسبت به نسل قبل خود حدود 12 لیتر افزایش پیدا کرده است، این درحالیست که طول کلی اتومبیل حدود 80 میلی متر کمتر شده است!

نسل جدید پژو 508 در سیستم‌های ایمنی خود پیشرفت‌های بسیار خوبی تجربه کرده است که در این زمینه می‌توان به سیستم دید در شب، سیستم تشخیص عابر پیاده و همچنین دوربین مادون قرمز در صورت کاهش دید جلو اشاره داشت که به همراه دیگر تجهیزات ایمنی مرسوم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

نسل جدید پژو 508 برمبنای پلتفرم EMP2 توسعه پیدا کرده است که علاوه بر این خودرو، محصولات دیگری همچون پژو 5008 شاسی بلند و یا خودروی جدید DS7 کراس بک رشد پیدا کرده‌اند. به طور میانگین، کمپانی خودروسازی پژو ادعا می‌کند که نسخه جدید 508 حدود 70 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به مدل‌های قبل خود دارد و برای هدایت بهتر اتومبیل، از سیستم فرمان الکتریکی و همچنین سیستم تعلیق مولتی لینک بر روی محور عقب استفاده کرده است.

بعد از بررسی این موارد، به بخش فنی اتومبیل خواهیم رسید که مثل همیشه، کمپانی خودروسازی پژو جمعی از پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی را آماده عرضه به مشتریان کرده است. اول از همه در بین پیشرانه‌های بنزینی این خودرو، دو نسخه 180 اسب بخاری و 225 اسب بخاری دیده می‌شود که نسخه 225 اسب بخاری آن بر روی نسخه GT مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سه پیشرانه مختلف دیزلی وجود دارد که به ترتیب شامل یک نسخه 130 اسب بخاری، یک نسخه 160 اسب بخاری و در نهایت 180 اسب بخاری می‌شود.

به استثنای پیشرانه دیزلی 130 اسب بخاری که تنها به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز شده است، می‌توان مابقی پیشرانه‌های مذکور را چه در نسخه‌های بنزینی و چه در مدل‌های دیزلی، با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک خریداری کرد. هرچند پژو گفته است که تا پایان سال جاری، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی به گزینه‌های قابل عرضه به مشتریان اضافه خواهد کرد.

در پایان شرکت خودروسازی پژو اعلام کرده است که نسخه جدید 508 در کارخانه پژو سیتروئن واقع در "مولوز" فرانسه تولید خواهد شد و مشتریان می‌توانند از ماه سپتامبر سال جاری، نسبت به ثبت نام این خودر اقدام کنند.

کد خبر 91201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha