با گذاشتن قرآن در داشبورد، خودرو اسلامی نمی‌شود

پرشین خودرو: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: این‌که شما یک قرآن در داشبورد خودرو بگذارید که خودروی اسلامی نمی‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه پول‌های زیادی خرج شد و حرف‌های زیادی برای اسلامی کردن علوم زده شد، خاطرنشان کرد: جبر، ریاضی و الگوریتم همان جبر و ریاضی و الگوریتم ما است، فرقی در این زمینه ندارد.

رییس جمهور ادامه داد: قرآن هم اساس عظمت انسان را علم و دانش دانسته و برتری انسان را یادگیری می‌داند. انسان موجودی است که یاد می‌گیرد و فرشته موجودی است که علم ذاتی دارد. بنابراین ما اساساً به‌دنبال علم و دانش هستیم.
*برخی از تقسیم‌بندی‌هایی که پس از انقلاب در جامعه رخ داده، چندان دقیق نیست. قطعاً علم اسلامی و غیراسلامی شبیه همدیگر است و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد، بلکه اهداف فرق دارد. ما نمی‌توانیم بگوییم فلان خودرو اسلامی است و آن یکی نیست. این‌که شما یک قرآن در داشبورد خودرو بگذارید که خودروی اسلامی نمی‌شود. اما این‌که چگونه از این خودرو به نحو احسن استفاده کنیم، می‌تواند در این تقسیم‌بندی موثر بوده و تاثیر بگذارد. این نحوه استفاده نشان‌دهنده فردی است که دارای آرمان‌های بلند است.

*مسائلی از جمله آلودگی هوا، ریزگردها و کمبود آب در اولویت اقدامات دولت قرار دارد که با همراهی دانشگاهیان و پژوهشگران می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم. ما در روزهایی مدارس و کارمان را به دلیل وجود آلودگی تعطیل می‌کنیم و به دلیل صنعت ناقص، هوای تنفسی‌مان کم شده است. دنیا با خودروهای سوخت فسیلی نمی‌تواند مشکل آلودگی هوا را از بین ببرد و ما نیز این مشکلات را داریم که در حل آن اقداماتی را انجام داده‌ایم.
*ما تا به حال می‌گفتیم، دانشگاه‌های ما باید پژوهش‌محور باشد. دانشگاه نقال نیست که علمی که ۱۰ سال پیش در غرب بوده و ۵ سال پیش ترجمه شده را استاد، امروز به دانشجو منتقل کند تا عملاً دانشجو در جریان علم ۲۰ تا ۳۰ سال قبل قرار گیرد. ما برای نقالی نیامدیم. ما برای خلاقیت آمدیم. علم باید ما را به حرف نو، سخن نو، علم نو و ایده نو داشته باشد.
 

کد خبر 91229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha