تخفیف ۹۰ درصدی طرح ترافیک جدید به خبرنگاران

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به اصلاح طلایحه طرح ترافیک گفت:در مورد خبرنگاران نیز لایحه را اصلاح کردیم و به کف قیمت آمدیم ونود درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، محمد علیخانی در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و بررسی اعتراض فرمانداری تهران به طرح ترافیک جدید در سال 97 اشاره کرد و گفت: اولین ایراد فرمانداری به طرح آرای موافق و مخالف بود که در این طرح قید نشده بود و از هیأت رئیسه درخواست می‌شود که این موضوع را بررسی و اقدام لازم را انجام بدهند.

وی ادامه داد: ایراد بعدی تعیین عوارض برای محدوده زوج و فرد بود چرا که سه ماه بعد از طرح جدید ترافیک باید در خصوص محدوده زوج و فرد نیز تصمیم‌گیری می‌شد و از شورا خواسته بودند که برای زوج و فرد نرخی را تصویب نکنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران افزود: ایراد بعدی مربوط به آلودگی هوا و شاخص‌های بالای صد بود تا در این مواقع افزایش عوارض داشته باشیم و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با رفع اشکال در کمیسیون موافقت کردیم و این مورد حذف شد.

علیخانی در ادامه افزود: ایراد بعدی در خصوص تعیین عوارض برای جانبازان بود که البته در دوره قبل هم جانبازان رایگان نبودند و اینکه چرا در دوره قبل اشکال نگرفته بودند را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم برای جانبازان 25 درصد و 25 درصد به بالا عوارض تعیین کنیم و با توجه به قانون این مسأله و اشکال هم رفع شد و قرار شد آرم جانبازان در قالب سهمیه بنیاد شهید و امور جانبازان معرفی شود و رایگان شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران افزود: ایراد بعدی فرماندار تهران خودروهای حمل بار و مسافر بود که افزایش قیمت صورت گرفته نسبت به نرخ قبلی درصد افزایش آن بالا بود و با توجه به اینکه سیاست دولت بر این است که در خصوص حمل بار اثرگذار باشد بنابراین در این خصوص نیز اصلاحاتی صورت گرفت.

علیخانی بیان داشت: در خصوص خودروهای هیبریدی که یک دهم درصد است در مصوبه جدید قرار شد به پایین‌ترین قیمت و عوارض تبدیل شود.

وی افزود: اشکال بعدی فرمانداری تهران جلوگیری از افزایش قیمت عوارض ورود کامیون‌هاست. همانطور که می‌دانید ورود کامیون‌ها به شهر تهران ممنوع است و می‌توانند از 10 شب تا صبح تردد داشته باشند و بر اساس مجوزهایی که ارائه می‌شود این ترددها امکانپذیر است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران افزود: در طرح ترافیک جدید قرار بود دو بار عوارض از کامیون‌ها دریافت شود و بر اساس ایراد فرمانداری مقرر شد با توجه به اینکه مسیر کامیون‌ها مشخص است نیازی به دریافت 2 بار عوارض نیست و مصوبه اصلی از دریافت یک عوارض اصلاح شد.

علیخانی درباره خبرنگاران نیز گفت: فرمانداری تهران در مورد خبرنگاران اشکال نگرفته بود که شورای شهر تهران مقرر شد در این خصوص نیز اصلاحاتی داشته باشد و خبرنگاران کف قیمت ورود به طرح ترافیک را پرداخت کنند البته آقای پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با این موضوع مخالف بود.

وی ادامه داد: خبرنگاران سه درصد از مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک را مشمول می‌شوند و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که خبرنگارانی که از سهمیه خود استفاده نکنند و یا خودرویی ندارند بلیط الکترونیک رایگان یک ساله داده شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران ادامه داد: بیماران خاص و افرادی که دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی هستند با ضریب یک درصد محاسبه می‌شود.

کد خبر 91293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha