تردد هزار و۵۲۹ خودرو با بیش از ۳۰ سال سن درتهران

پرشین خودرو: مدیرکل محیط زیست استان تهران : توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران و استفاده ازبخش های ارائه خدمات الکترونیک و استارت آپ ها در کاهش آلودگی هوا و ترددحمل ونقل درون شهری بسیار مؤثر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، یازدهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران باحضور احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران،کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران و مدیران کل دستگاه های استانی عضو کارگروه برگزار شد.
در ابتدای جلسه بررسی مصوبات جلسه گذشته و عملکرد دستگاه های مسئول در اجرای مصوبات در خصوص دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی مطابق با قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از تردد سرویس های تردد کارکنان دستگاه های اجرایی استان که فاقد معاینه فنی و کارت هوشمند هستند، ممنوعیت تردد کامیون های دودزا و فاقد معاینه فنی تا پایان اسفندماه و گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص پایش بیماری های ناشی از آلودگی هوا ، گسترش زیرساخت الکترونیکی خدمات رسانی در بخش دولتی و عمومی جهت کاهش سفرهای درون شهری ،افزایش سرانه فضای سبز و اختصاص ۱۳۰۰ هکتار از اراضی دامنه جنوبی البرز تا پایان سال به توسعه جنگلکاری،در دستور کار قرار گرفت.
در این جلسه اعلام شد دو هزار و ۵۲۹ خودرو بیش از ۳۰ سال سن در استان تهران تردد دارند و بیش از سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس فرسوده در تهران است.
در گزارش ارائه شده از نماینده شهرداری تهران در جلسه ؛از حدود ۸۲ هزار دستگاه تاکسی در تهران کمتر از ۲۰ درصد در سن فرسودگی قرار دارد و از میزان ۵۰ درصد مینی بوس های فرسوده در تهران تاکنون بخش عمده ای نوسازی شده است.
مدیر کل محیط زیست استان تهران دراین جلسه با اشاره به تأثیر فعال شدن زیرساخت های الکترونیک در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران و استفاده بخش ارائه خدمات الکترونیک در کاهش آلودگی و ترددحمل ونقل درون شهری بسیار مؤثر است.
در ادامه این جلسه بررسی مواد قانون هوای پاک و وظیفه هریک از دستگاه ها در این قانون در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 91321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha