کد خبر 91322
۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
چه دیداری بشود شهرآورد قرمز و آبی!

پرشین خودرو: یک نمایش باشکوه زیر باران غافل‌گیرکنندۀ اهواز و پیروزی 4-1 مقابل فولادی که در این فصل به سختی نرم می شد استقلالی ها را به شادمان ترین هواداران فوتبال در ایران تبدیل کرد. تیمی با طروات، حریص برای فتح دروازه حریفان و خسیس در خوردن گل.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازعصرایران، بعد از شروع فصلی ناامیدکننده با علیرضا منصوریان که آبی ها قادر به گلزنی نبودند و در انتهای جدول فانوس به دست شده بودند حالا در آخرین دیدار پیش از جدال بزرگ با پرسپولیس، آنها با 4 گل خط و نشان کشیدند. شفر قهرمان این روزهای استقلال است. مردی که استقلال را از فرض به عرش رسانده. دستکم تا این لحظه.

اگر پرسپولیسی ها به گادوین منشا می نازند، استقلالی ها هم مهاجم آفریقایی شان تیام را رو کرده اند. قرمزها به تکنیک چشم نواز فرشاد احمدزاده دلخوشند و استقلالی ها به رقص داریوش شجاعیان با توپ. کمال کامیابی نیا اینور زمین بی رحمانه می جنگد، امید ابراهیمی آن طرف پا پس نمی کشد... چه دیداری بشود شهرآورد قرمز و آبی!

اما بعد از این پیروزی در اهواز بارانی، سیدمحمد حسینی دروازه بان آبی ها زمین را لگد کرد، به فرشید باقری حمله برد و در آخر بازی اشک ریخت. او با یک کارت زرد کودکانه سه اخطاره شد تا دیدار حساسی که حتماً برایش نقشه ها کشیده بود را از دست بدهد. نقش او در ترفیع شگفت انگیز استقلال غیرقابل کتمان است اما یادتان می آید در پیروزی 3-2 پرسپولیس مقابل استقلال که قرمزها 10 نفره و در حدود 10 دقیقه توانستند پیروز شوند چه کسی درون دروازه شان ایستاده بود؟

حسین هوشیار! دروازه بانی که مثل برق از شهرداری یاسوج آمد و مثل باد رفت و توی غبارها گم شد! او در آن دیدار دروازه بان پرسپولیس بود. در آن بازی هوشیار عملکرد چشم نوازی نداشت. فقط انگار خدا می‌خواست به دروازه بان مشهدی پرسپولیس یک یادگاری بدهد. حضور در قاب یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بازی‌های قرمز و آبی. او در مجموع شش بار برای پرسپولیس بازی کرد. نتایج پنج بازی دیگر که او درون دروازه این تیم ایستاد را بببنید:
پرسپولیس ۰ -۰ ذوب آهن
پرسپولیس۱-۱ سپاهان
پرسپولیس ۲- ۳ سایپا
پرسپولیس ۲-۳ فجرسپاسی
پرسپولیس۳-۴ راه آهن (او پس از دقیقه ۲۰ بازی که پرسپولیس ۱-۰ جلو بود به دلیل شکستگی انگشت از زمین بیرون رفت)

سه شکست و دو تساوی! او تنها یک مثال است. مثالی از اینکه شهرآورد داستان خودش را دارد. گرچه حضور ستاره ها سرنوشت ساز است اما گاهی غیبت شان به چشم نمی آید. این درحالی است که مهدی رحمتی حتی وقتی مصدوم است هم یک مهره قابل اتکا و با تجربه به شمار می رود. دروازه بانی که فقط یک بازی ملی کمتر از احمدرضا عابدزاده دارد و اگر اندکی کی روش با او مهربان تر بود و یا خودش انعطاف بیشتری به خرج می داد شاید رکوردار بازی ملی شده بود.

این استقلال خیره کننده

استقلال با مصدومیت پادوانی لشکری مصدوم و محروم دارد اما هیچکدام از اینها به تنهایی دلیل برتری قرمزها نمی شود که این روزها کاملاً اقتصادی فوتبال بازی می کنند. محکم در دفاع(البته در لیگ داخلی)، ولخرج در هدر دادن فرصت های گلزنی و البته صیاد سه امتیازها. آنها دیروز استقلال خوزستان را با تک گل سیامک نعمتی شکست دادند و حالا جام قهرمانی را در آغوش گرفته اند گرچه به روال معمول باید گفت در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست! اما برای اینکه پرسپولیس قهرمان نشود احتمالاً کوه آتشفشانی دماوند باید کاری کند!

پرسپولیس و استقلال هر دو به پیروزی در شهرآورد نیاز دارند. استقلال برای بخشیدن یه هدیه بزرگ قبل از پایان سال به هواداران و زخمی کردن حریف سنتی و پرسپولیس برای اینکه خاطره لیگ قبل را تکرار نکند. اینکه در جام قهرمانی شان حفره ای ایجاد نشود. حفره ای ناشی از شکست مقابل استقلال. آنها می خواهند با یک پیروزی در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیرند، حتی وقتی سعیدی فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته است قرمزها نمی توانند در صورت پیروزی جشن بگیرند!

کد خبر 91322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha