«جیلی» بزرگ ترین سهام‌دار دایملر شد!

پرشین خودرو: با ارائه اطلاعات جدید قرارداد، کمپانی خودروسازی جیلی به عنوان بزرگ‌ترین سهام دار کمپانی دایملر معرفی شد تا امپراطوری جیلی به مرزهای آلمان کشیده شود.

به گزارش پرشین خودرو، ماه گذشته تایید شد و به این موضوع پرداختیم که شرکت خودروسازی جیلی به منظور دسترسی به سیستم‌های محرک الکتریکی و همچنین سرمایه گذاری مشترک برای توسعه سیستم‌های محرک الکتریکی جدید، بخشی از سهام "دایملر" را خریداری کرده است که حالا با ارائه جزییات این قرارداد، کمپانی خودروسازی جیلی و همچنین "لی شیفو" مالک و رئیس آن را می‌توان بزرگ‌ترین سهام دار کمپانی خودروسازی دایملر عنوان کرد.

پیش از این گفتیم که شرکت خودروسازی "جیلی" چین، شرکت‌های بزرگ و صاحب نامی همچون "ولوو"،"پولستار"، "شرکت تاکسی لندن"، برند "لوتوس"، حدود 49.9 درصد از سهام "پروتون" و... را تحت کنترل خود دارد، اما اگر به خاطر داشته باشید ماه گذشته به این موضوع اشاره داشتیم که این کمپانی خودروساز چینی بخشی از سهام دایملر را خریداری کرده است تا امپراطوری خود را در سطح بین المللی گسترش داده و توانایی استفاده از تکنولوژی پیشرفته مرسدس بنز و دایملر را بدست آورد، تا اینکه بلاخره این خبر تایید شد و اخیرا جزییات این قرارداد منتشر شده است تا از حالا به بعد، کمپانی خودروسازی جیلی و "لی شیفو" به عنوان بزرگ‌ترین سهام داران کمپانی خودروسازی دایملر شناخته شود.

طبق اطلاعات جدید بدست آمده، کمپانی خودروسازی جیلی با پرداخت تقریبا 9 میلیارد دلار، چیزی حدود 9.69 درصد از کمپانی خودروسازی "دایملر" را خریداری کرده است که در بین سهام داران این کمپانی بزرگ آلمانی، جیلی به عنوان بزرگ‌ترین سهام دار آن شناخته می‌شود. حتی بیشتر از شرکت سرمایه گذاری کویت که حدود 6.8 درصد از سهام کمپانی دایملر را در اختیار دارد.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل کمپانی جیلی برای خرید سهام دایملر، دسترسی به سیستم‌های محرک الکتریکی دایملر بوده است، زیرا باتوجه به قوانین اخیر کشور چین و همچنین برنامه ریزی این کشور برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، شرکت‌های خودروسازی این کشور موظف به کاهش آلایندگی محصولات خود در سال‌های آینده هستند، به همین منظور کمپانی خودروسازی جیلی با خرید بخشی از سهام دایملر سعی دارد تا به سیستم‌های محرک الکتریکی این شرکت دسترسی پیدا کند و همچنین یک سرمایه گذاری مشترک در توسعه سیستم‌های محرک الکتریکی ایجاد کند.

کد خبر 91328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha